ییس هیات مدیره اولین شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی مجری اعزام کاروان‌های عتبات عالیات در خراسان رضوی گفت: اعزام رسمی کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات از استان خراسان رضوی، پس از حدود ۲ سال وقفه آغاز شد.

اعزام کاروان های عتبات عالیات از خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجتبی احمدی  اظهار داشت: پس از سال ها تلاش و پیگیری مجموعه کارگزاران زیارتی و با دستور رییس سازمان حج و زیارت، اعزام زائران عتبات عالیات به بخش خصوصی واگذار شد و استان خراسان رضوی یکی از استان های پیشتاز در این زمینه است.

وی افزود: اعزام نخستین کاروان رسمی زائران عتبات عالیات از خراسان رضوی ۱۷ آذرماه جاری از مشهد زیر نظر سازمان حج و زیارت و توسط شرکت خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آتی انجام شد که اعزام این کاروان ها هر هفته انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه کاروان های عتبات در سه درجه "الف، ب و ج" طبقه‌بندی شده اند، ادامه داد: بر این اساس نرخ مصوب کاروان های عتبات در حال حاضر بین ۹ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۹۱۰ تا ۹ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۷۲۵ تومان است که همه زائران زیر پوشش بیمه قرار گرفته و پیش بینی تامین امنیت آنان نیز شده است.

رییس هیات مدیره این شرکت خدمات زیارتی گفت: مدت زمان سفر هفت شب و هشت روز است که زائران چهار شب را در کربلا و سه شب در نجف اقامت می یابند و زیارت حرم ائمه اطهار (ع) در کاظمین و سامرا و نیز زیارت سیدمحمد، مسجد کوفه، جناب مسلم، هانی بن عروه، مختار ثقفی، وادی السلام و حضرت هود و صالح (ع)، مسجد سهله و همچنین خیمه‌گاه و تل زینبیه از دیگر برنامه های این سفر معنوی است.

وی افزود: برنامه غذایی و انتخاب هتل ها نیز با تایید سازمان حج و زیارت و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام گرفته است و مدیران کاروان از افراد تایید شده توسط سازمان حج و زیارت بوده و روحانیان کاروان نیز از تایید شدگان بعثه مقام معظم رهبری هستند. 

احمدی با بیان اینکه در این دوره از اعزام ها، زائر حق انتخاب مدت زمان سفر خود را دارد، ادامه داد: زائران می توانند بسته سفر خود را ۳ روزه، ۵ روزه، ۷ روزه و یا ۱۰ روزه انتخاب کنند.

او گفت: با پیگیری های انجام شده، آزمایش پی سی آر کرونا برای زائران این کاروان ها، با ۴۰ درصد تخفیف انجام می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.