چین در واکنش به نشست دموکراسی آمریکا را به تلاش برای اختلاف افکنی در کشورهای دیگر به بهانه دموکراسی متهم کرد.

چین: دموکراسی آمریکایی یک سلاح کشتار جمعی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پرینت، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (شنبه) آمریکا را به استفاده از دموکراسی به عنوان یک ابزار کشتار جمعی برای "ایجاد اختلاف و تقابل" متهم کرد.

این اظهارات درحالی از سوی چین مطرح شده که این کشور از برگزاری نشست دموکراسی به سازماندهی دولت بایدن انتقاد کرده و معتقد است که واشنگتن از این ابزار برای منزوی کردن و به تعویق انداختن رشد این کشور استفاده می‌کند.

این نشست دو روزه با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از رهبران جهان با هدف درخواست برای ارزیابی پیشرفت در تضمین انتخابات صحیح، حفاظت از حقوق بشر و مبارزه با فساد روز جمعه به اتمام رسید.

درحالیکه آمریکا از دعوت چین و روسیه سر باز زد، پکن از دعوت شدن تایوان به شدت عصبانی است و معتقد است که این اقدام آمریکا نقض آشکار سیاست "چین واحد" است که مطابق با آن تایوان بخشی از سرزمین چین به شمار میرود.

وزارت خارجه چین که از چندین هفته قبل درحال انتقاد از این نشست است، با انتشار بیانیه ای طویل آمریکا را به اختلاف افکنی به نام دموکراسی متهم کرد.

در این بیانیه آمده است که تشدید اختلاف و تقابل به نام دموکراسی تحریف در تاریخ به شمار میرود و تنها درستاورد آن برای دنیا آشوب و فلاکت است.

در ادامه این بیانیه آمریکا متهم شده که برای مدت بسیاری است که درحال تحمیل سیستم سیاسی و ارزشهای خود به دیگران و اصرار به اصلاحات دموکراتی مد نظر خود، سوءاستفاده از تحریم‌های یکجانبه و تحریک به انقلاب‌های رنگی است که عواقب فاجعه باری به همراه داشته است.

به اعتقاد چیندموکراسی به یک ابزار کشتار جمعی تبدیل شده که آمریکا برای مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر از آن استفاده می‌کند. چین معتقد است که "نشست دموکراسی" باعث ترسیم یک خط ایدئولوژیک شد و دموکراسی را به یک ابزار و سلاح تبدیل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.