مدافع تیم فوتبال سپاهان در آستانه دیدار برابر استقلال از احساساتی شدن در این دیدار خاص گفته و البته در مورد سایر موضوعات پیرامون تیم ملی و سپاهان نیز حرف زده است.

نورافکن: مقابل استقلال نمی‌توانم احساساتم را کنترل کنم

به گزارش قدس آنلاین، امید نورافکن که فصل گذشته یکی از بازیکنان تاثیرگذار سپاهان در کسب عنوان نایب قهرمانی با ۶۵ امتیاز بود، در فصل جدید نیز نقش مهمی در چالش هایی که سپاهان پیش رو دارد، برعهده دارد و سرمربی تیم هم حساب ویژه‌ای روی او باز کرده است. با این بازیکن در مورد مسائل مختلف پیرامون تیم فوتبال سپاهان و همینطور تیم ملی صحبت کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

*می‌خواستیم هر طور شده با سه امتیاز به استقلال برسیم
صحبت‌هایمان با امید نورافکن را از بازی با صنعت نفت آبادان آغاز کردیم و این بازیکن در واکنش به پیروزی یک گله مقابل این تیم در روزی که می‌توانستند گل‌های بیشتری به ثمر برسانند، گفت:« خب در این بازی تحت الشعاع مسابقه قبلی بودیم. شرایط برایمان سخت‌تر شده بود و محکوم به برد بودیم. در این بازی نیمه اول موقعیت‌های خیلی زیادی داشتیم. البته نیمه دوم هم همین روند را ادامه دادیم ولی در نیمه اول خیلی شرایط بهتری داشتیم و توانستیم یک هیچ نیمه اول را پشت سر بگذاریم. در نیمه دوم صنعت نفت جسورانه بازی کرد و تیمشان جلو آمد و یک مقدار شرایط سخت‌تر شد. اگرچه در نیمه دوم هم موقعیت‌های زیادی داشتیم و حتی به تیرک هم زدیم، می‌خواستیم بازی را حفظ کنیم و سه امتیاز را بگیریم و با سه امتیاز برویم برای بازی بعدی با استقلال.» 


*مهم‎‌ترین موضوع در بحث تیم از خودگذشتگی و تلاش است 
سوال دوم از مدافع چپ تیم فوتبال سپاهان در رابطه با شرایط این تیم در شروع فصل جدید با حضور بازیکنان جدید بود و نورافکن در واکنش به این سوال که آیا علی‌‍رغم اینکه طلایی پوشان دو شکست غیرمنتظره را تجربه کرده‌اند، شرایط در اردوی این تیم راضی کننده است یا خیر، عنوان کرد:« شرایط حال حاضر سپاهان و بازیکنانی که به تیم آمده‌اند، خیلی خوب است، اما مهم‌تر از آن این است که بتوانیم همیشه صدر جدول باشیم و شرایط خوبی را پشت سر بگذاریم. فکر می‌کنم مهم‌ترین موضوع در بحث تیمی، تلاش و از خود گذشتگی است که خیلی می‌تواند به کارمان کمک کند. امیدوارم خودم تلاشم و از خودگذشتگی‌ام را بیشتر کنم تا امسال به چیزی که حق‌مان است، دست پیدا کنیم.» 

*با شخص دیگری کار ندارم، خودم قهرمانی می‌خواهم 
نورافکن در ادامه با اشاره به هدفی که مدنظر خودش است، تاکید کرد:« در مورد خودم باید بگویم که امسال انتظارم از خودم این است که بتوانم قهرمان بشوم. اصلا با شخص دیگری کاری ندارم. باید بیشتر از این‌ها تلاش بکنم. دوست دارم هم‌‍تیمی‌هایم را هم نگاه کنم که کناری‌هایشان تلاش بیشتری انجام می‌دهند؛ یعنی در جمع باید تیممان بیشترین تلاش خودش را داشته باشد، تا بتوانیم به نتیجه‌ای که دو سه سالی است دنبالش می‌کنیم، برسیم.» 


*محرم می‌خواست فشار را از روی ما بردارد
محرم نویدکیا در کنفرانس خبری پس از دیدار برابر صنعت نفت آبادان صحبت‌های مهمی در رابطه با تیمش انجام داد. او در بخشی از این صحبت‌‎ها اعلام کرد، هدف اول تیمش کسب سهمیه آسیا است نه قهرمانی و تاکید داشت که نباید فشاری روی بازیکنانش باشد. او حتی گفت که اگر مسئولان و هواداران باشگاه با دیدگاه او مخالفند، بهتر است فرد دیگری را بیاورند. از نورافکن خواستیم تا نظر خود را در رابطه با این حرف‌های نویدکیا بیان کند و در واکنش به این موضوع بیان کرد:« نکته‌‎ای که سرمربی تیم اشاره کرده، با توجه به شناختی که از او دارم، به خاطر این بوده که فشار را از روی بازیکنان بردارد. ولی خب طبیعت یک تیم بزرگ، این است که انتظارات از آن تیم قهرمانی است. در تیم های بزرگ انتقادات و پیشنهادات زیاد است. تنها کاری که بازیکن می‌تواند انجام بدهد، این است که فقط و فقط تحمل کند و روز به روز پیشرفت کند و بهتر شود، تا مستحق بازی در این تیم بزرگ باشد. به هر حال سپاهانی‌ها به دنبال قهرمانی‌ هستند. این چیزی است که وجود دارد ولی از آن طرف سرمربی تیم هم همیشه دوست دارد بازیکنانش راحت بازی کنند و فشاری روی‌شان نباشد. به نظرم ایشان می‌خواسته فشار را از روی تیمش بردارد.»

*محرم دوست ندارد بازیکنانش از باخت بترسند 
بخش بعدی صحبت‎‌های نویدکیا در کنفرانس خبری در رابطه با این موضوع بود که حتی اگر چهار گل هم بخورد، این نتیجه را به تساوی بدون گل ترجیح می‌دهد. از نورافکن خواستیم در رابطه با این موضوع که در فوتبال ایران تقریبا کم نظیر هم به شمار می‌آید، حرف بزند و مدافع جوان طلایی پوشان اصفهانی به این سوال اینطور واکنش نشان داد:«  این سوال را می‌توانم اینطور جواب بدهم. جمله‌ای که همیشه ایشان می‌گوید، اینکه در دوران فوتبال همیشه یک بازیکن نترس بوده است و در هر بازی‌ای هم که ما می‌رویم به هیچ عنوان نمی‌پسندد که بازیکنش ترس و واهمه‌ای از شکست و باخت داشته باشد. همیشه ما را برای بردن بازی تشویق می‌کند. همیشه می‌گوید جوابگوی باخت خودش است و همه سختی‌ها را خودش به دوش می‌کشد و برای بازیکنان این چنین صحبت‌هایی لذت بخش است.» 

*مقابل استقلال همیشه احساسی می‌شوم 
مصاف سپاهان برابر استقلال بار دیگر امید نورافکن را مقابل تیم سابقش قرار می‌دهد. نورافکن هم تاکید می‌کند که همواره حس خاصی در این مسابقه دارد و آن را اینطور توصیف می‌کند:« همیشه من مقابل تیم سابقم یک حس خاص دارم. واقعا در مقابل تیم سابقم همیشه احساسی می‌شوم و نمی‌توانم احساساتم را کنترل کنم. خب واقعیت این است که کار سختی داریم. امسال استقلال منظم‌تر از سال قبل به نظر می‌آید و حتما هم همینطور هستند. امیدوارم بتوانیم بهترین نمایش خودمان را داشته باشیم و بتوانیم رقیب‌مان را شکست دهیم. مطمئن هستم توانایی این کار را داریم و برای همین کار به تهران می‌رویم و با تمام توان به دنبال بهترین نمایش هستیم.» 

*برایم مهم نیست مقابل چه بازیکنی بازی می‌کنم
از نورافکن در رابطه با درگیری‌های جالب توجه او در مصاف‌های قبلی با وریا غفوری پرسیدیم و اینکه ممکن است این بازیکن در دیدار برابر سپاهان به دلیل مصدومیت در زمین حاضر نباشد. نورافکن در واکنش به این سوال تاکید دارد که برای او فرقی نمی‌کند مقابل چه بازیکنی به میدان می‌رود:« اصل قضیه و مهم‌ترین چیز این نیست که حریف مقابل‌ت چه تیم یا چه بازیکنی یا چه شخصی است؛ مهم‌ترین موضوع برای شخص خودم این است آمادگی و عملکرد خودم در بازی بهترین باشد. تمرکزم روی این موضوع است و اصلا به این فکر نمی‌کنم جلوی چه بازیکنی بازی می‌کنم. دنبال بهترین عملکرد هستم و اینکه از بازی من راضی باشند. فقط دنبال این موضوع هستم، نه چیزهای دیگر.»

*به جو خوب یا بد هواداران استقلال فکر نمی‌کنم
از نورافکن در رابطه با مصاف برابر استقلال پرسیدیم و حضور هواداران که او از شور و شوق خود برای دیدن هواداران تیم سابقش اینطور حرف زد:« واقعیت این است که قبلا خیلی علاقمند بودم و الان هم علاقمند هستم که دوباره در ورزشگاه آزادی مقابل هواداران استقلال و با حضورشان بازی کنم. همیشه در سال‌هایی که در استقلال بودم، خاطرات خوبی دارم و اصلا هم به این فکر نمی‌کنم جوشان با من بد یا خوب باشد؛ فقط حضورشان برای من می‌تواند یادآور روزهای خوب باشد. امیدوارم در بازی هواداران در ورزشگاه باشند، چون به جذابیت بازی کمک می‌کنند.» 

*نباید اجازه بدهیم انتقادات بیجا به گوش و مغزمان برسد 
از نورافکن در رابطه با شرایط تیم ملی و انتقاداتی که همواره از اسکوچیچ وجود داشته پرسیدیم که مدافع چپ تیم ملی معتقد است گاهی اصلا نباید به این انتقادات اجازه شنیده شدن داد و دیدگاهش را اینطور توضیح می‌دهد:« انتقاد بیجا به نظرم اصلا اجازه ندهیم به گوش و مغزمان برسد، بهتر است تا بخواهیم به آنها فکر کنیم. واقعا دیگر بعضی از انتقادات در مورد شرایط تیم ملی بیجا است، چون نتایج و آمار همه چیز را نشان می‌دهد. اگر انتقادی هم وجود دارد، نوع انتقاد و شرایطی که وجود دارد خیلی مهم است. فکر می‌کنم الان فقط و فقط باید به تیم ملی کمک شود. در کنار تیم ملی باشند و انتقاداتی مطرح شود که به کار تیم ملی بیاید تا در جام جهانی نمایش‌های بسیار خوب با نتیجه عالی داشته باشیم.» 

*همین حالا هم برای تقویت تیم ملی زمان را از دست داده‌ایم
نورافکن در ادامه با تاکید بر این نکته که همین حالا هم زمان برای بهبود شرایط تیم ملی گذشته است، اضافه کرد:« همین الان به نظرم زمان گذشته است. بعد از این باید بازی های دوستانه خوب با کمپ‌های بسیار عالی در کشورهای مختلف داشته باشیم. باید شرایط فراهم شود و باید از الان برنامه ریزی شده باشد. یعنی ما زمان را هم از دست دادیم. نباید بگذاریم زمان از دست برود و باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم تا به شکل مناسبی برای روبرو شدن با حریفان قدرتمند که پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند، آماده شویم. مطمئنم با بازیکنانی که الان داریم، می‌توانیم با تیم‌های خوب دنیا مقابله کنیم.»

*محرم نویدکیا به زودی سرمربی تیم ملی می‌شود، اگر ...
سوال بعدی ما از مدافع چپ ۲۴ ساله تیم ملی و سپاهان در رابطه با ویژگی‌های خاص محرم نویدکیا بود و از نورافکن خواستیم با توجه به اینکه هر روز این چهره را از نزدیک می‌بیند، کمی برایمان از خصوصیت نویدکیا بگوید. او در واکنش به این سوال با گفتن این جمله که "برای برخی بازیکنان هیچ وقت جایگزینی پیدا نخواهید کرد"، توضیح داد: « برای برخی بازیکنان هیچ وقت نمی‌توانید جایگزینی پیدا کنید؛ چه رفتاری، چه اخلاقی و چه فنی. واقعا انسان قوی‌ای است. ایده‌های جدیدی را وارد فوتبال کرد. با اینکه سال اول و دوم مربیگری او بود، شیوه بازی سپاهان را تغییر داد. در سال دوم که امسال است، همیشه در تمام بازی‌ها مالکیت بالای ۶۰ داشته ایم. به هیچ عنوان دنبال بهانه‌گیری نیست. اصلا از باخت نمی‌ترسد و از باخت استفاده می‌کند برای ساختن تیمش. آن چیزی که من می‌بینم، به نظرم در حال ساخت ساختار اصلی تیم فوتبال سپاهان است و بارها شنیده‌ام که می‌گوید حتی اگر خودم نباشم دوست دارم ساختار سپاهان همین مدلی بماند. انسان بزرگی است؛ واقعا اینطور نیست که بخواهم تعریف الکی انجام بدهم ولی به نظر من اگر اتفاقات عجیب و غریب فوتبالی پیش رویش نباشد، مطمئن هستم در آینده نزدیک سرمربی تیم ملی می‌شود. برای او آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در کنار هم نتایج بسیار خوبی را کسب کنیم و روزهای خوبی را بسازیم.» 

*مسئولین یک خبر خوش به ما بدهند 
حرف‌های پایانی امید نورافکن نیز گلایه و ناامیدی از تاخیر در پیاده سازی تکنولوژی کمک داور ویدئویی  (VAR) بود و اینطور این بازیکن حرف‌هایش را خاتمه داد:« از پارسال بحث VAR را انجام می‌دهیم و خیلی دوست دارم فوتبال کشورمان به VAR مجهز شود. حالا اگر VAR نتوانستیم، یک کمک کوچکی انجام شود تا این همه مشکلاتی که از طریق قضاوت و داوری ایجاد شده، تیم ها را متضرر نکند. کلا کیفیت فوتبال ایران را و کیفیت بازیکنان داخل زمین را این همه پرداختن به داوری زیر سوال می برد. امیدوارم یک کاری انجام بدهند. الان یک سال و نیم است که می‌گویند VAR به زودی می‌رسد؛ هفته آینده نصب می‌شود و ... اما یکی دو روز پیش خواندم که دوباره امسال هم رسیدن VAR لغو شد.  امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق برایمان رخ بدهد و مسئولین یک خبر خوش به ما بدهند. فعلا که ما عادت کرده‌ایم و فقط ان‌شاالله می‌گوئیم.»

منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.