۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 780748

مربی فوتبال کشورمان معتقد است پرسپولیس برای بازگشت به شرایط آرمانی، باید به ثبات مدیریتی برسد اما استقلال به آرامش لازم رسیده است.

جلالی: استقلال بهتر از این هم می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مجید جلالی درباره انتصابش به‌عنوان مدیر فنی پارس جنوبی جم اظهار داشت: رزاقی‌راد (سرمربی پارس) بازیکنم بوده و من کار شاگردانم را دنبال می‌کنم. اغلب آنها در مربیگری موفق هستند و به این موضوع افتخار می‌کنم. ایمان از من درخواست کمک کرد و در چند بازی کنار او بودم. مدیران باشگاه با من صحبت کرده‌اند، اما حضورم در این تیم کاملاً غیررسمی است. ایمان از مربیان جوان و خوب فوتبال ماست و تا زمانی که احساس کنم کارش روی روال می‌افتد، با تمام وجود به او کمک می‌کنم.

نحوه بازی مس رفسنجان و فجر سپاسی را دوست دارم
وی در مورد لیگ برتر و اینکه چه تیم‌هایی تا پایان مسابقات مدعی قهرمانی خواهند بود، تصریح کرد: لیگ برتر شش یا هفت تیم باکیفیت دارد و پرسپولیس، استقلال، مس رفسنجان و فولاد به جمع مدعیان اضافه می‌شوند. دیدار مس مقابل تراکتور را دیدم و از بازی لذت بردم. مس رفسنجان تیمی قدرتمند و استخوان‌دار است و نحوه بازی این تیم را دوست دارم. از مدل بازی فجر سپاسی هم خوشم می‌آید و این تیم می‌تواند در میانه‌های جدول قرار بگیرد.

پرسپولیس باید به ثبات مدیریتی برسد تا همان تیم بزرگ باشد
کارشناس فوتبال ایران در خصوص وضعیت پرسپولیس و فاصله سه امتیازی این تیم با صدر جدول گفت: یک تیم از جنبه‌های مختلف باید به ثبات رسیده باشد تا حاصل آن را در زمین ببینید. پرسپولیس از لحاظ مدیریتی باید خیلی زود به ثبات برسد، آرامش بگیرد و وضعیت مالی مشخصی داشته باشد. پس از آن می‌توانید پرسپولیس را همان تیم بزرگ و خوب ببینید.

استقلال به آرامش رسیده و بهتر از این هم می‌شود
جلالی درباره شرایط آبی‌های پایتخت و کسب نخستین پیروزی پس از پنج تساوی متوالی به تسنیم گفت: استقلال به آرامش رسیده؛ چون مدیریت باشگاه ثبات دارد. مدیران استقلال برای رسیدن تیم به آرامش اقدام کرده‌اند و هر کسی در این باشگاه، کار خودش را انجام می‌دهد. هر چه تمرکز بازیکنان و مربیان روی کار خودشان باشد، کار بهتر پیش می‌رود. انتقادات همیشه پابرجاست و یک مربی نباید به این مسائل توجه کند. تمرکز کادر فنی استقلال باید روی کار خودش باشد تا تیم همانند دیدار با پیکان، مقتدرانه بازی کند. استقلال در روزهای آینده تیم بهتری هم خواهد شد.

گل‌گهر ابزار لازم برای مدعی بودن را دارد
وی در مورد وضعیت دو صدرنشین لیگ برتر یعنی سپاهان و گل‌گهر سیرجان عنوان کرد: سپاهان از لحاظ مدیریتی و جانبی به ثبات رسیده و دارای منابع مالی مشخص است. همین باعث شده کادر فنی سپاهان روی کار فنی خود تمرکز کند. گل‌گهر هم ابزار لازم را دارد تا تیمش مدعی قهرمانی شود و می‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد.

دوست دارم بازگردم اگر مطمئن باشم با آرامش مربیگری می‌کنم
سرمربی پیشین تیم‌های فولاد و پیکان در خصوص پیشنهاد برای بازگشت به نیمکت مربیگری و دلیل همکاری نکردن با باشگاه استقلال برای مدیریت آکادمی باشگاه خاطرنشان کرد: اگر پیشنهادی به من برسد که مطمئن باشم کارم را با آرامش و بدون دغدغه غیرفنی انجام می‌دهم، دوست دارم دوباره مربیگری کنم. وگرنه همچنان لیگ برتر و لیگ دسته اول را از نزدیک دنبال می‌کنم تا زمینه‌های خوبی برای خودم به وجود بیاورم. دلیل عدم حضورم در استقلال را از مدیران باشگاه بپرسید.

تأثیر بر داور از طریق راه‌های مختلف به یک باور تبدیل شده است
جلالی درباره وضعیت لیگ دسته اول و اینکه مربیان آن از شلوغ‌کاری برخی از همکاران خود انتقاد می‌کنند، اظهار داشت: سروصداهای کنار زمین در لیگ برتر هم پابرجاست و دلایل مشخصی دارد. وقتی تأثیر روی داور از راه‌های مختلف به یک باور تبدیل شود، باید انتظار داشته باشید مربیان در مدار این باور حرکت کنند. در لیگ برتر و لیگ دسته اول، بالاترین تا پایین‌ترین تیم‌ها در جدول از راه‌های مختلفی چون مصاحبه، انتشار بیانیه و شلوغ‌کاری تلاش می‌کنند به داور فشار بیاورند تا داوری به سود آنها شود.

می‌گویند برای موفقیت، باید در بدنه فدراسیون نفوذ داشته باشید
وی با بیان اینکه برای بررسی اعتراض‌ها به داوری باید گذشته را بررسی کرد، یادآور شد: در سال‌های گذشته همه دیدند کسانی که اعتراض می‌کردند، از داوری نفع بردند و هیچ اقدام پیشگیرانه‌ای در این زمینه انجام نشد. گفته می‌شود برای موفقیت،‌ باید در بدنه فدراسیون نفوذ داشته باشید. اینها تبدیل به یک باور شده و هر کسی که این کارها را نکند، حذف می‌شود. برخی تیم‌ها، شلوغ‌کاری نکردن مربیان را یک عامل منفی می‌دانند و معتقدند چنین کسی نمی‌تواند حقش را بگیرد. این باشگاه‌ها هم به سراغ مربیانی می‌روند که سروصدا کنند و این موضوع به رده‌های پایه نیز سرایت کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.