پیشکسوت فوتبال ایران درباره آخرین وضعیت لیگ برتر و شرایط تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی صحبت‌های کارشناسی خود را مطرح کرد.

مهاجرانی: برای یافتن دلیل ناکامی به اتاق مدیران بروید!

به گزارش قدس آنلاین، حشمت مهاجرانی در سالروز تولدش از کسانی که این روز را به وی تبریک گفتند قدردانی کرد و در این زمینه گفت: از لطف و بزرگواری مردم و دوستان عزیز بی نهایت سپاسگزارم. بیش از هر چیز اینکه می‌بینم مردم با وجود این همه مشکلات و گرفتاری‌هایی که این روزها در زندگی شخصی خودشان دارند هنوز به یاد من هستند برایم ارزشمند و قابل تقدیر است و از همه عزیزانی که یاد من بودند ممنون و قدردانشان هستم.

وی در مورد وضعیت تیم ملی ایران گفت: پیش از هر چیز و پیش از احترام به حریفان ما باید به خودمان احترام بگذاریم و بدون اینکه دچار غرور شویم یا از سوی دیگر بخواهیم از حریفان ترس و وحشت به دل داشته باشیم به مصاف تیم‌های مقابل برویم. چیزی که تا این لحظه دیدم تیم ما هر بازی نسبت به بازی قبل پخته‌تر می‌شود و در دیدارهایی که تاکنون انجام شده بازیکنان و کادرفنی با تجربه‌تر شدند و بیشتر با تفکرات هم به آشنایی رسیدند. این روزها انتقادات زیادی از سرمربی و شکل بازی تیم ملی می‌شود که به نظرم همیشه نتایج گویای همه مسائل هستند و این نتایج تیم ملی است که می‌تواند پاسخگوی انتقادات باشد. شاید مسائلی از قبیل اینکه در برخی بازی‌ها در حد انتظار ظاهر نشدیم یا بالانس تیمی ما در حد انتظار نبوده وجود داشته باشد ولی به طور کلی نتایج در مورد عملکرد یک تیم صحبت می‌کنند.

پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: فکر می‌کنم شرایط خوبی در تیم حاکم است و ما در حال حاضر بدون اغراق بهترین نیروی انسانی را در قاره آسیا در اختیار داریم و لژیونرهای زیادی در فوتبال اروپا و با تجربیات بین المللی در اختیار داریم که نعمت بزرگی برای تیم ما محسوب می‌شود و این شانس را داریم که در جام جهانی قطر برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران از مرحله گروهی صعود کنیم و راهی دور حذفی شویم. نتایج تیم ملی و روزهای خوب فوتبال هیچ وقت فراموش نخواهد شد.
مهاجرانی در مورد دربی تهران و انتقاداتی که به کیفیت پایین بازی می‌شود گفت: بازی‌هایی مثل دربی همیشه حساسیت خاص خودش را دارد. کار به وضعیت تیم و جدول هم ندارد که کدام تیم در کجای جدول است، ولی در کل این بازی‌ها در گذشته هم به این صورت بود که از لحاظ روحی شرایط خاصی دارد و سرمربی و تیم خیلی تحت فشار هستند. از لحاظ فنی در مورد دربی بخواهم صحبت کنم فکر می‌کنم هر دو تیم از نتیجه راضی بودند چرا که هر دو در کورس بالای جدول هستند و شرایط خاص خودشان را دارند.

وی در مورد وضعیت تیم‌های حاضر در لیگ و مدعیان قهرمانی توضیح داد: تیم‌هایی که در لیگ ما توانستند بالانس کاری خودشان را حفظ کنند و ۷۵ درصد توانایی‌هایشان را بروز دهند به عقیده من سپاهان و تیمِ امیر قلعه نویی (گل گهر) هستند که  تقریباً توانستند کیفیت خودشان را حفظ کنند و از لحاظ تیمی و تاکتیکی و روحی شرایط خوبی ایجاد کنند. پشت سر این دو تیم هم آلومینیوم هم عملکرد خوبی داشته و می‌تواند پدیده لیگ ما باشد. به نظرم در چند هفته آینده تیم‌هایی که برای صدر جدول رقابت دارند و تیم‌هایی که برای سقوط نکردن می‌جنگند مشخص خواهند شد و این یک مقدار حساسیت بازی‌ها را بیشتر می‌کند.

مهاجرانی در پایان در مورد وضعیت تنها نماینده فوتبال مشهد در لیگ برتر توضیح داد: اصولاً در فوتبال انضباط و دیسیپلین و هر چیز که مربوط به موفقیت یک مجموعه است از اتاق مدیرعامل و رئیس به زمین چمن منتقل می‌شود. اگر تیم شما در زمین نتیجه نمی‌گیرد شما به اتاق رئیس باشگاه بروید و دلیلش را جویا شوید. سال‌ها قبل من و دوستانم تیمی به نام ابومسلم را پایه گذاری کردیم که از تیم‌های قدیمی و با اصالت فوتبال مشهد بود و در حال حاضر فقط همین تیم پدیده باقی مانده است. برای فوتبال مشهد و بازیکنان مشهدی آرزوی موفقیت دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.