آزادراه حرم تا حرم به قول وزیر راه و شهرسازی یک پروژه ملی است اما در زمینه اجرای آن عقب‌ماندگی وجود دارد.

تازه‌ترین جزئیات از روند احداث آزاد راه حرم تا حرم؛ مسیر ۶۰ کیلومتری آرادان به سرخه در سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، وزیر راه همچنین گفت با توجه به عقب‌ماندگی‌های جدی موجود در این پروژه باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

همچنین وزیر راه در سفر به استان سمنان و در شورای اداری استان که با حضور رئیس‌جمهور انجام شد درباره میزان پیشرفت فیزیکی پروژه آزادراه حرم تا حرم اظهار داشت: متأسفانه این پروژه به کندی در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز بهار سال گذشته با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه آزادراه حرم تا حرم اظهار داشت: تسریع در روند اجرای این طرح در محور گرمسار به سمنان در دستور کار قرارگرفته است.

منوچهری فخری در آن مقطع زمانی گفت: اهمیت و مزایای عملیاتی شدن آزادراه حرم تا حرم بسیار است و با بهره‌برداری از این طرح ضمن اتصال مرزهای شرقی و غربی کشور، ضریب ایمنی رانندگی ارتقا و مصرف سوخت به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

بخش زیادی از آزاد راه حرم تا حرم که از قم آغاز و به مشهد می‌رسد در استان سمنان در حال ساخت است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان نیز دراین‌باره اظهار داشت: قطعه دو به طول ۶۰ کیلومتر حدود ۲۷ درصد پیشرفت کار دارد.

محمد حمیدی افزود: با اعتباری که پیش‌بینی شد و توافقات مجددی که بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت پیش‌بینی این است که این قطعه ۶۰ کیلومتری فاصله بین آرادان و سرخه در سال ۱۴۰۱ افتتاح شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر این اقدام انجام شود نصف این مسیر تقریباً به‌صورت آزادراه قابل استفاده است.

آزادراه حرم تا حرم در مسیر استان سمنان فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری است که باید به این موقعیت توجهی جدی شود.

آزادراه حرم تا حرم در مهرماه سال ۸۹ باهدف اتصال استان قم به خراسان رضوی کلید خورد.

مهم‌ترین اهداف طرح حرم تا حرم کاهش آمار تصادفات، تسریع در مدت‌زمان سفرها و کاهش میزان مصرف سوخت است.

طرح آزادراه حرم تا حرم با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) از سال ۹۱ از قم به گرمسار آغاز شد و در مدت‌زمان ۲ سال نخستین قطعه آن در مسیر قم - گرمسار به طول ۱۵۹ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

سمنان حدود ۶۴۰ کیلومتر راه اصلی دارد چون بین دو پایتخت ایران یعنی تهران و پایتخت مذهبی کشور یعنی مشهد قرارگرفته است؛ بنابراین پروژه حرم تا حرم برای استان سمنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.