در پی توفان و گردبادهای مرگبار اخیر در چند ایالت آمریکا که حداقل ۸۸ نفر را به کام مرگ کشانده، رئیس‌جمهور این کشور در ایالت‌های تنسی و ایلینوی وضعیت اضطراری اعلام کرد.

اعلام وضعیت اضطراری در تنسی و ایلینوی به دنبال توفان‌های مرگبار

به گزارش قدس آنلاین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در ایالت‌های تنسی و ایلینوی توفان‌زده وضعیت اضطراری اعلام کرد.

در بیانیه رسمی آمده است: «سازمان مدیریت بحران فدرال مجاز به شناسایی، بسیج و به صلاحدید خود تامین تجهیزات و منابع لازم برای کاهش اثرات (وضعیت) اضطراری است.»

بر اساس این بیانیه، اقدامات اضطراری، از جمله کمک مستقیم با ۷۵ درصد بودجه فدرال ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «بیل لی» فرماندار تنسی خواستار کمک اضطراری فدرال برای ۹ شهرستانی که بیشترین آسیب را از گردبادها دیده‌اند، شده است.

به گفته بایدن، گردبادهایی که در آخر هفته ایالات متحده را درنوردیدند، از بزرگترین موارد در تاریخ این کشور بوده است. حداقل هشت نفر پس از تخریب یک کارخانه شمع سازی در میفیلد کنتاکی و شش نفر پس از فرو ریختن انبار آمازون در ادواردزویل ایلینوی جان باختند.

طبق این گزارش، در پی توفان‌های ویرانگر حداقل ۸۸ نفر در سراسر آمریکا جان باختند، از جمله ۷۴ نفر در کنتاکی جایی که فاجعه فدرال اعلام شد.

«اندی بشیر» فرماندار کنتاکی شامگاه شنبه (به وقت تهران) خبر داد که تعداد قربانیان گرباد و توفان شدید در غرب این ایالت از ۱۰۰ نفر فراتر خواهد رفت.

وی همچنین توفان و گردباد اخیر را ویران‌کننده‌ترین توفانی توصیف کرد که این ایالت در طول تاریخ خود شاهد آن بوده است.

توفان و گردبادهای اخیر ایالت‌های مختلف آمریکا از جمله کنتاکی، تنسی، ایلینوی و آرکانزاس را در نوردردید و به قطع برق بیش از ۲۰۰ هزار نفر در ایالت‌های تنسی و کنتاکی منجر شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.