رئیس جمهور اوکراین در بروکسل به خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا باید بدون آنکه منتظر حمله احتمالی روسیه بماند، تحریم هایی را علیه این کشوراعمال کند!

اوکراین خواستار تحریم روسیه توسط اتحادیه اروپا شد!

به گزارش قدس آنلاین، مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت:

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پس از اجلاس مشارکت شرق اتحادیه اروپا در بروکسل در بین خبرنگاران حاضر شد و اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید بدون آنکه منتظر حمله احتمالی روسیه بماند، تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کند!

زلنسکی با ادعای اینکه اوکراین آماده است برای کاهش تنش با روسیه وارد مذاکره شود، مدعی شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکنون حاضر به نشستن پشت میز مذاکره نشده است!

وی در ادامه اضافه کرد: برای کی‌یف مهم است که تحریم ها قبل از شروع درگیری اعمال شوند، نه بعد از شروع آن؛ زیرا اگر تحریم ها بعد از درگیری اعمال شوند، اساساً آنها را بی‌ معنا می‌ کند.

زلنسکی افزود: ما جنگی داریم که ۸ سال است ادامه دارد. تحریم ها تنها در صورتی به یک مکانیسم احتمالی پیشگیری از تشدید تنش تبدیل می‌شوند که قبل از درگیری های مسلحانه اعمال شوند.

این در حالیست که مقامات اتحادیه اروپا در راستای تداوم مواضع روسیه هراسانه خود بارها نسبت به تمرکز نظامی نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین ابراز نگرانی کرده و گفته اند که اگر مسکو به اوکراین حمله کند، عواقب جدی در پی خواهد داشت؛ اما مسکو نیز بارها تصریح کرده است که جابجایی های عادی نظامیانش در خاک خود ارتباطی با اوکراین ندارد.

زلنسکی که برای شرکت در اجلاس مشارکت شرق اتحادیه اروپا در بروکسل به سر می‌برد، فردا جمعه با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز دیدار خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.