سخنگوی فدراسیون فوتبال، توضیحاتی در مورد محکومیت سنگین باشگاه گل‌گهر سیرجان به دلیل استفاده از بازیکن گابنی خود ارائه کرد.

توضیحات سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره محکومیت گل‌گهر سیرجان

به گزارش قدس آنلاین، حسین شریفی درباره حکم کمیته انضباطی مبنی بر ۳ بر صفر بازنده اعلام شدن گل‌گهر سیرجان در دیدار مقابل استقلال، سپاهان و پیکان اظهار داشت: موارد مشابهی در لیگ‌های فوتسال داشتیم که نتیجه این بازی‌ها ۳ بر صفر شدند و این وحدت رویه وجود داشته است. مقررات انضباطی نقل‌وانتقالات که به آن استناد شده، متعلق به سال ۹۳ بوده که این آیین‌نامه سال ۹۶ بازنگری شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال هم آیین‌نامه‌ای در نظر گرفته شده که در ماده ۱۴ آن قید شده صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی بر عهده باشگاه است. اینگونه نیست که بازیکن یا باشگاه ارتباط مستقیمی با فیفا داشته باشد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فدراسیون ابتدا مدارک ارائه شده گل‌گهر را نپذیرفت، خاطرنشان کرد: به نامه حمیرا اسدی (رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون) هم استناد شده است، اما سازمان لیگ دو مسئله را از باشگاه گل‌گهر درخواست کرد. اینکه مسئولیت این اتفاق را بپذیرند و فدراسیون گابن هم زمان و دیدارهای ملی بانیاما را اعلام کند.

شریفی با بیان اینکه ۹ ایمیل به فدراسیون فوتبال ارسال شد، گفت: وقتی نتوانستیم جمع‌بندی کنیم، از مقام قضایی خواستیم شرایط را بررسی کند. موضوع به پلیس فتا ارجاع داده شد و آنها نیز ایمیل‌ها را جعلی تشخیص دادند. ۹ ایمیل با یک تلفن همراه خاص صادر شده و حتی در یک روز، دو نامه دریافت کردیم که هر دوی آنها جعلی تشخیص داده شده است.

وی که با برنامه «ورزش و مردم» گفت‌وگو می‌کرد، در مورد شباهت این موضوع با پرونده آیاندا پاتوسی که دو سال پیش به استقلال ملحق شده بود، خاطرنشان کرد: ما آن زمان در فدراسیون نبودیم. بند ۱۴ آیین‌نامه نقل‌وانتقالات می‌گوید مسئولیت احراز صلاحیت بازیکن با باشگاه،‌ مدیرعامل، سرپرست و نماینده معرفی شده است. باشگاه گل‌گهر سیرجان روز یک آذر ۱۴۰۰ اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرده مستندات و مدارک بازیکن خارجی، پس از اخذ تأییدیه فدراسیون گابن به سازمان لیگ تقدیم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.