سرانجام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأی خود درخصوص بازیکن گابنی تیم گل گهر سیرجان را منتشر کرد تا تکلیف این پرونده جنجالی در مسابقات لیگ برتر روشن شود.

قلعه ژنرال زیر آوار بازیکن گابنی!

تصمیم کمیته انضباطی درباره سه بر صفر شدن بازی‌های گل‌گهر برابر استقلال، پیکان و سپاهان شوک بزرگی به تیم قلعه‌نویی وارد کرد تا این تیم در اوج ناباوری با یک اشتباه پیش پا افتاده هفت امتیاز از مجموع امتیازهای بدست آورده خود را تا پایان هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر از دست بدهد و هشت امتیاز میان سه تیم استقلال، سپاهان و پیکان تقسیم شود.

البته هنوز این رأی قطعی به حساب نمی‌آید و باشگاه گل‌گهر می‌تواند با اعتراض به استیناف درخواست بازنگری در رأی صادره را ارائه دهد اما با توجه به اتفاق‌هایی که در جریان این پرونده شکل گرفته بعید است کمیته استیناف به راحتی رأی صادره از سوی کمیته انضباطی را تغییر دهد و امتیازهای از دست رفته گل‌گهر را به حساب این تیم برگرداند. با وجود این، مدیران گل‌گهر با استناد به تأیید اولیه دپارتمان بین‌الملل درباره مدارک ارائه شده بابت حضور بازیکن گابنی در این تیم مدعی‌اند رأی کمیته انضباطی ناعادلانه است اما مسئولان فدراسیون فوتبال با اشاره به جزئیات عجیب و غریب این پرونده مدعی شدند رأی صادره پس از استعلام از فیفا و پلیس فتا صادر شده و برابر تحقیقات، کاشف به عمل آمده است که از ۹ ایمیل ارسالی به فدراسیون فوتبال بابت استعلام این بازیکن هفت ایمیل جعلی بوده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال با تأیید این مطلب اعلام کرده است با بررسی‌های صورت گرفته از سوی پلیس فتا مشخص شده ایمیل‌های جعلی آدرس جعلی و از تهران برای فدراسیون فوتبال ارسال شده که این مطلب نشان می‌دهد تخلف‌های صورت گرفته بسیار زیاد است و جعل مدارک در این مقوله صورت گرفته بر همین اساس بازی‌های گل‌گهر با نتیجه سه بر صفر اعلام شد و امتیازهای این تیم برابر این سه تیم تغییر پیدا کرد.

اما رأی صادره در خصوص بازیکن گابنی سرآغاز یک چالش بزرگ میان اهالی فوتبال به‌ویژه باشگاه گل‌گهر با باشگاه‌های ذی‌نفع بود، به گونه‌ای که اکانت توییتری منتسب به باشگاه گل‌گهر پای تخلف استقلال در جریان پاتوسی را به میان کشید و مدعی شد استقلالی‌ها هم به صورت غیرقانونی از پاتوسی استفاده کرده بودند که این موضوع نیز باید زمینه محرومیت این باشگاه را دربر داشته باشد که سخنگوی فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: این ماجرا ربطی به فدراسیون فوتبال وقت ندارد و باید در زمان خود بررسی می‌شد. البته نکته ابهام برانگیز دیگری که مدیران گل‌گهر مطرح کردند موضوع چرایی تأیید رئیس دپارتمان بین‌الملل زیر نامه باگناما بود، موضوعی که برخی منتقدان دیگر هم به آن اشاره کردند و خواستار رسیدگی ارکان قضایی به اشتباه تأثیرگذار حمیرا اسدی شدند، اما مسئولان فدراسیون فوتبال زیر بار این موضوع نرفتند و مسئولیت حقوقی این اتفاق را به استناد آیین‌نامه جذب بازیکن و مربی خارجی برعهده باشگاه گل‌گهر انداختند تا یک چالش بزرگ در این میان شکل گیرد.

همزمان با این اتفاق مسئولان باشگاه پرسپولیس و هواداران این باشگاه نیز به این موضوع واکنش تندی نشان دادند و مدعی شدند حکم صادره باید تغییر کند که در برابر این موضوع هواداران و پیشکسوتان باشگاه استقلال موضوع جعل قرارداد مهدی طارمی با باشگاه پرسپولیس را مطرح کردند و خواستار رسیدگی خارج از نوبت به تخلفات شکل گرفته در این ماجرا شدند تا یک جنجال بزرگ در حوزه فوتبال ایران به وجود بیاید. اما آنچه مشخص است این پرونده به همین جا ختم نخواهد شد و به عنوان یک سوژه جنجالی در روزهای آینده از سوی باشگاه‌های متضرر پیگیری خواهد شد تا بحران در خصوص بازیکن غیرقانونی گل‌گهر همچنان سوژه نخست محافل ورزشی باقی بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.