سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وضعیت اورژانسی اورژانسِ هوایی مازندران خبر داد.

اورژانس هوایی مازندران در وضعیت اورژانسی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضا حبیبی ساروی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه بالگرد اورژانس هوایی برای تست و سرویس دوره ای به شرکت تخصصی ارسال گردید، اظهار کرد: متاسفانه بالگرد مذکور در پرواز آزمایشی سقوط کرد و اورژانس هوایی مازندران در حال حاضر بالگرد ندارد.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی مازندران با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه نیازمند ۲۸ پایگاه اورژانس هستیم، به وجود ۹۴ پایگاه عملیاتی اشاره کرد و گفت: ۱۳ پایگاه در دست ساخت و ۱۹ پایگاه نیز درحال مرمت و بازسازی هستند.
وی از وجود ۴ مرکز پاسخگویی اورژانس که بصورت داخلی به هم متصل هستند خبر داد و افزود: سامانه اورژانس به سامانه اطلاعات جغرافیایی تلفن های ثابت و همراه متصل بوده و کاربر اورژانس مکان تماس گیرنده را ملاحظه و دریافت آدرس نیز سهل تر شده است.
دکتر حبیبی ساروی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با کمبود نیروی انسانی در اورژانس خاطرنشان کرد: متاسفانه این مشکل همچنان وجود دارد و در این راستا از جوانان مازندرانی می خواهیم با گذراندن دوره ۲ ساله کاردانی فوریت های پزشکی، استخدام اورژانس شوند.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان در رابطه با کمبود پایگاه اورژانس در محور ساری-کیاسر گفت: پایگاه اورژانس تلمادره در حال ساخت بوده که با راه اندازی این مرکز، زمان حضور اورژانس در محور مذکور کاهش می یابد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.