معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نداجا امنیت اقتصادی کشور را تامین کرده است وهمین حرکت تامین اقتصادی در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد و دشمن از فلج کردن اقتصاد کشور ناموفق شد.

 نداجا امنیت اقتصادی کشور را تامین کرده است

به گزارش قدس آنلاین، امیر دریا دار حبیب الله سیاری امروز  در مراسم پیوست ناوشکن الوند و چهار فروند زیردریایی مرطوب السابحات۱۵ به نیروی دریایی ارتش افزود: نداجا نیرویی در متن و میدان است و از سال ۸۷ که دزدی دریای آغاز شده تا کنون ۷۹ ناوگروه اعزام کرده و ۵ هزار کشتی تجاری و نفت کش را اسکورت کرده است.
وی ادامه داد:پرسنل این نیرو با غیرت، دانش، اراده، ولایتمداری پای کار است و نداجا وسط میدان است و نبض تپنده نظام را حفظ می‌کند، دست بلند نظام است و در عمق امنیت را برقرار می‌کند، اگر نداجا امروز سواحل مکران حضور یافته و طلایه دار توسعه است و امیدواریم با موفقیت مسیر را طی کند.

معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داتش:توسعه سواحل مکران و پسکرانه‌های آن و استقرار جمعیت و توسعه کشور بدون اقتدار دریای ممکن نیست، اقتدار دریایی لازم داریم تا حرف از توسعه سواحل مکران بزنیم، اگر اقتدار دریایی نداشته باشیم موفق نمی‌شویم.

اقتدار وتوانمندی  ملت ایران باید حفظ شود

امیر دریا دار سیاری تصریح کرد:اکنون ناوگروه ۷۹ در دریا حضور دارد و اقتدار دریایی را به منصه ظهور می‌گذارد و ابروی ملت در اقتدار و توانمندی، سربلندی و نشان دادن اقتدار حفظ می‌شود که باید در بیرون مرزها در معرض نمایش قرار گیرد.
 وی یاد آور شد:ناوشکن اولوند به همراه خارک به آب‌های مدیترانه حاضر شد و جهان تکان خورد که چه شده ناوهای جمهوری اسلامی ایران در آنجا گشت می‌زند، زمانی که زیردریایی یونس در سال ۹۰ به سریلانکا سفر کرد نیروی دریایی هند از آن بازدید کرد و گفت زیردریایی را اینگونه و بدون دخالت خارجی نگه می‌دارند.
وی بیان داشت:وقتی نداجا در منطقه ای حضور می‌یابد سایر کشورها می‌داند تکیه بر اسکیتر جهانی فایده ندارد و پشت ملت‌ها و حکومت‌ها را خالی می‌کند و باید روی پای خود ایستاد، وقتی ناوشکن سبلان و ناو خارک در بندر جان جیانگ چین حضور داشت کسب باور نمی‌کرد بتوانیم آنجا حاضر شویم.

معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران  گفت:آخرین گلی که کاشتید و با همت همه شما ناوشکن تمام ایرانی سهند به همراه ناپبندر مکران بدون پهلوگیری از بنادر و با اقتدار طولانی ترین مسیر را طی کردیم و تا سنت پترزبورگ پهلوگرفتیم.
امیر دریا دار سیاری افزود:سفرای برخی کشورها گفتند آمریکا با آنها تماس گرفته که اجازه پهلو گیری به شناورهای ایرانی را ندهید تصور می کرد در جایی پهلو می‌گیرم اما باید قدردانی کرد از کسانی که ناوشکن الوند را با ۵۰ سال شکل تعمیر اساسی کردند و امروز تنها ظاهر آن متعلق به آن سال است اما تجهیزات آن بروز است و توانایی دریانوردی در آبهای آزاد را دارد.
وی  یاد اور شد: البته در ابتدای کار هستیم و به سمت یک نیروی دریایی راهبردی و در شام ملت و تراز انقلاب در حرکت هستیم و در این مسیر کارهای بسیاری شده است لذا پای کار هستیم که نیروی دریایی در شأن ملت ایران و تراز انقلاب اسلامی باشد.

مسیر پر افتخار ساخت ناوشکن‌ها را ادامه می‌دهیم

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن جماران اولین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران در اینجا ساخته شد و خط ساخت ناوشکن‌ها راه‌اندازی شد و نیروی دریایی به سمت ساخت و ساز رفت و این مسیر پر افتخار را ادامه می‌دهیم.

امیر دریادار سیاری افزود: هیچ کشوری به تنهایی ناوشکن و ناو موشک انداز نمی‌سازد اما فرمان امام را اجرایی کردیم، نیرویی که قبل از انقلاب اجازه تعمیر نداشت به جایی می‌رسد که ناوشکن‌های مختلف را می‌سازد.

وی خاطر نشان کرد: ابتدای انقلاب با تجهیزات نیاز داشتیم و از ۲۲ بهمن ۵۷ در تحریم قرار داریم و کشوری چیزی به ما نداده است، اما وقتی غیرت و همت و پایداری شما پای کار آمد توانستیم بسازیم.

وی بیان داشت: امروز تا مدت ۱۰ درجه، کانال سوئز و حتی دورتر از آن امنیت اقتصادی را برقرار می‌کنید، امروز امنیت اقتصادی کشور به توان و همت تک تک پرسنل نداجا بستگی دارد و همین حرکت تامین اقتصادی در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد و دشمن از فلج کردن اقتصاد کشور ناموفق شد.

منبع: ایرنا
انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.