وزیر امور خارجه کشورمان بار دیگر بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد .

تشکیل دولت فراگیر در افغانستان به برقراری ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور کمک می‌کند

به گزارش قدس  آنلاین، حسین امیرعبداللهیان که به منظور شرکت در هفدهمین نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی به شهر  اسلام آباد پاکستان سفر  کرده است در تشریح اهداف در این سفر در جمع خبرنگاران گفت : اجلاس وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی تحولات افغانستان به عنوان بحران جدی  که در منطقه وجود دارد در روز یکشنبه در اسلام‌آباد برگزار می شود.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان این که یکی دیگر از اهداف این نشست پرداختن به آخرین تحولات فلسطین است، خاطرنشان کرد: در این نشست ایران  مواضع خود را نسبت به آینده افغانستان به صراحت بیان می کند. ما همچنان برای تشکیل دولت فراگیر با مشارک همه اقوام در افغانستان تلاش می کنیم و همه طرف ها را در این کشور به اجرای این موضوع و هدف تشویق می‌کنیم.

 امیر عبداللهیان گفت: تشکیل دولت فراگیر در افغانستان به برقراری ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور کمک می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و مشکلاتی که مردم افغانستان با آن روبرو هستند، تصریح کرد: مردم افغانستان در شرایط سختی به سر می برند ، در فصل سرما نیازمند کمک‌های انسان دوستانه هستند و یکی دیگر از اهداف این اجلاس حمایت از مردم افغانستان در این شرایط سخت است .

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان همچنین اظهار کرد:  به موازات حضور و سخنرانی در این اجلاس ، ملاقات‌های دوجانبه‌ای  نیز با برخی از همتایان شرکت کننده در این نشست و برخی از مقامات عالیرتبه پاکستان خواهیم داشت .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.