انتظار ۳۳ ساله همسر، خواهر و برادران شهید والامقام «علی غفوری باغکی» در لطف آباد درگز استان خراسان رضوی به پایان رسید.

پایان ۳۳ سال چشم انتظاری خانواده معظم شهید غفوری باغکی

به گزارش قدس انلاین، آیین تکریم و استقبال از خانواده شهید افتخار آفرین «علی غفوری باغکی» یکشنبه ۲۸ آذر در شهرستان درگز با حضور با شکوه آحاد مردم و مسئولان در میدان شهید «صیاد شیرازی» این شهرستان برگزار شد.

در مراسمی که بر سر مزار این شهید حماسه‌آفرین دفاع مقدس و با حضور فرماندار، امام جمعه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، تنی چند از روسای ادارات شهرستان درگز و تایباد و آحاد مردم بخش لطف‌آباد برگزار شد، با قرائت فاتحه و اهدای شاخه‌های گل با آرمان‌های شهدا تجدید عهد و پیمان بستند.

ابراهیم مکتبی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان درگز در این مراسم اظهار کرد: پیکر مطهر شهید «علی غفوری باغکی» که هویت آن به تازگی بر اساس آزمایش DNA شناسایی شده است، به عنوان شهید گمنام در بخش لطف‌آباد از توابع شهرستان درگز طی مراسمی با شکوه در سوم اسفند ۱۳۹۶ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به خاک سپرده شد.

وی افزود: در این مراسم همسر، خواهران و برادران شهید «علی غفوری باغکی» پس از ۳۳ سال چشم‌انتظاری برای نخستین بار مزار شهید خود را زیارت کردند. همچنین خانواده این شهید شامگاه شنبه ۲۷ آذر به زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مشرف و از خوان گسترده امام مهربانی‌ها بهره‌مند شدند.

همچنین مریم مرادی، همسر شهید «علی غفوری باغکی» در جوار بارگاه منور رضوی(ع) بیان کرد: شهید پسرخاله من بود. حدودا سه سال در عقد بودیم، که چند نوبت در دوران عقد به جبهه اعزام شد. بسیار خوب و مهربان بود که مهم‌ترین خصلت شهید بود.

مریم مرادی ادامه داد: چند روز از مراسم عروسی ما گذشته بود که شهید گفت: "می‌خواهم به جبهه بروم، اما این بار فرق می‌کند، یا اسیر می‌شوم و یا شهید می‌شوم"، او سرباز ارتش بود و من چون سن کمی داشتم، خیلی درکی از شرایط  کشور نداشتم، همه برگشتند اما شهید من برنگشت، چندبار خواب دیدم که زنده است همین باعث شده بود سال‌ها چشم انتظار باشم و حتی یک بار به من گفت از "شما بسیار دور هستم"، چند روز قبل از اینکه به ما اعلام شناسایی هویت شهید را بدهند، خواب دیدم، شهید به دیدنم آمده، مطمئن شدم که خبری از همسرم خواهد آمد، امروز خدا را شاکرم که پیکر همسر شهیدم شناسایی شده است.

 حجت‌الاسلام ملکی، امام جمعه، علوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سرهنگ جعفری زاده فرمانده تیپ ۳۳۷ هجومی ارتش، سرهنگ بیدل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تایباد، سرهنگ طالبی جانشین نیروی انتظامی و زنگنه بخشدار میان‌ولایت، چهارشنبه ۲۴ آذر با حضور در منزل شهید علی غفوی باغکی در شهرستان تایباد، خبر شناسایی این شهید والامقام را به خانواده ایشان اعلام کردند.

شهید علی باغکی در ۱۶ خرداد ۱۳۴۶ در تایباد روستای بهلول‌آباد چشم به جهان گشود و در ۲۱ تیر ۱۳۶۷ در منطقه شرهانی استان ایلام به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.