۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
کد خبر: 781618

وزیر دفاع آلمان با استناد به گزارش های ادعایی مبنی بر آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین، مدعی شد که عواقب شخصی در انتظار پوتین و اطرافیانش خواهد بود.

آلمان پوتین را به تحریم تهدید کرد!

به گزارش قدس آنلاین، «کریستینا لامبرشت» وزیر دفاع در دولت جدید برلین که امروز یکشنبه عازم لیتوانی است؛ در مصاحبه با روزنامه «بیلد» مدعی شد آنهایی که مسئول تهاجم (علیه اوکراین) هستند؛ باید منتظر عواقب بی سابقه باشند. این در حالی است که پیشتر، اتحادیه اروپا و گروه ۷ نیز، روسیه را به تدارک حمله به اوکراین متهم و علیه این کشور موضع گیری کرده بودند.

در همین راستا، لامبرشت مدعی شد که در حال حاضر می‌توانند ولادیمیر پوتین و اطرافیان وی را هدف (تحریم) قرار دهند.

این وزیر آلمانی در ادامه ادعاهای خود افزود: عواقب شخصی در انتظار آنها خواهد بود تا آنجا که مثلاً دیگر نتوانند برای خرید به «شانزلیزه» پاریس بروند.

وی با اجتناب از توسل به گزینه اعزام نیروهای ناتو به اوکراین، گفت: باید همه گزینه‌ها از دیپلماسی گرفته تا تحریم اقتصادی را امتحان کنیم و هر اقدام بیشتری باید در همکاری نزدیک با متحدانمان انجام شود.

این ادعاها در حالی است که روسیه با رد هرگونه اتهام مبنی بر تدارک حمله به اوکراین، جابجایی نیرو در قلمرو سرزمینی را حق مسلم خود می‌داند. از سوی دیگر، مسکو عضویت اوکراین در ناتو را که به استقرار نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی در مرزهای روسیه منجر خواهد شد؛ خط قرمز خود عنوان کرده است.

دولت جدید برلین در حالی برای کاخ کرملین خط و نشان می‌کشد که قاره سبز به شدت به انرژی روسیه وابسته است حال آنکه مسکو می‌گوید به رغم تنش‌های اخیر، همچنان به تعهدات خود در حوزه انرژی پایبند می‌ماند و از آن به عنوان ابزار فشار استفاده نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.