مجری برنامه یلدایی شبکه دو سیما گفت: با توجه به این که چند سالی است شرایط اقتصادی مردم مساعد نیست و ما هم به عنوان اهالی رسانه و تلویزیون از این معضلات آگاهیم نمی‌خواهیم از شب یلدا یا همان شب چله یک شب تجملی و پر زرق و برق بسازیم.

انتخاب قصه‌گوی برتر سال در «یلدای دو صفر»/ ضابطیان: برنامه رنگارنگ و شادی داریم اما تجملی نه!

به گزارش قدس آنلاین، ویژه‌برنامه یلدای ۱۴۰۰ شبکه دو سیما با عنوان «یلدای دو صفر» امشب و در دو بخش روی آنتن این شبکه تلویزیونی خواهد رفت. اجرای زنده موسیقی توسط مصطفی راغب و گفتگو با چهره‌های هنری و فرهنگی از جمله مائده طهماسبی،فرهاد آییش و محمد بحرانی و شعرخوانی حامد عسگری، از بخش‌های متنوع این برنامه است.

محمد صوفی کارگردان و جواد فرحانی تهیه‌کننده «یلدای دو صفر» است و منصور ضابطیان اجرای این برنامه را به عهده دارد.

بخش اول «یلدای دو صفر» از ساعت ۲۱ سه‌شنبه ۳۰ آذر تا ساعت ۲۲:۱۵ در جدول شبکه ۲قرار دارد و  قرار است در این ویژه برنامه بهترین قصه فصل دوم «محاکات» نیز که توسط مردم انتخاب می‌شود معرفی شود. بخش دوم نیز پس از گفتگوی ویژه خبری از حوالی ساعت ۲۳:۳۰ تا ۱:۳۰ بامداد چهارشنبه پخش خواهد شد.

در همین ارتباط، منصور ضابطیان در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: در برنامه امشب «یلدای دو صفر» اعلام نتایج معرفی بهترین قصه‌گوی سال و بهترین قصه سال در برنامه «محاکات» که با آرای مردمی انتخاب شده‌اند را خواهیم داشت. این قصه‌ها قرار است تبدیل به رمان شود. این یک ویژگی‌ای است که برنامه را از برنامه‌های یلدایی دیگر متفاوت می‌کند. علاوه بر آن، اجرای زنده موسیقی و و مهمانان عزیزی را داریم. بحث‌های جذاب و لذت‌بخشی درباره شعر، غزل، ترانه، موسیقی و ... و آداب و رسوم ایرانی در این شب را هم با مخاطبان شریک خواهیم شد.

این مجری و برنامه‌ساز تلویزیون در ادامه افزود: با توجه به این که چند سالی است شرایط اقتصادی مردم مساعد نیست و ما هم به عنوان اهالی رسانه و تلویزیون از این معضلات آگاهیم نمی‌خواهیم از شب یلدا یا همان شب چلهیک شب تجملی و پر زرق و برق بسازیم. البته داشتن دکور رنگارنگ و شیک لزوماً به معنای تجملی بودن نیست.طبیعی است که فضای فیزیکی و وسعت دکور برنامه یلدای دو صفر با ویژه برنامه یلدایی رادیو هفت و رادیوشب متفاوت باشد. چون در رادیو هفت، آیتم‌ها تولیدی بودند و در فضای داخل استودیو تولید می‌شد اما بخش عمده برنامه امشب زنده است. بنابراین استودیو بزرگتری نیاز داریم که مثلاً  نوازندگان در پشت‌صحنه  بتوانند به راحتی کارشان را انجام دهند و یا بتوانیم گفتگوی جذابی با مهمانان داشته باشیم.  ضمن این که اعلام نتایج برنامه محاکات هم فضای متفاوت و شادتری را می‌طلبد.

ضابطیان عنوان کرد: وقتی که دکور بزرگ‌تری  داشته باشیم ناگزیر هستیم که وسایل صحنه، رنگ آمیزی و  نورپردازی متفاوتی هم داشته باشیم. اما طبیعی است که دکور تجملاتی که  پر از گل، میوه، آجیل و شیرینی باشد نداریم چون به‌هرحال ما هم شرایط را درک می‌کنیم. برنامه‌سازان تلویزیون هم از جنس همین مردم هستند و شاید توانایی خرید خیلی از چیزهایی که در سال‌های پیشتر در شب یلدا داشتند را ندارند.خود من  همواره به احترام مخاطبان سعی کردم چه امسال و چه در سال های گذشته ایم موارد را در نظر بگیرم.

وی در پایان گفت: به نظر من  چیزی که شب چله را خاطره‌ساز می کند، صرفاً هزینه کردن و خریدهای زیاد و هدیه گرانقیمت و... نیست. همین که شما تلاش کنید شب متفاوتی را در کنار  اعضای خانواده و دوستان داشته باشید   باعث می‌شود تا این شب شیرین و ماندگار شود. تلاش ما هم در برنامه یلدای دوصفر بر همین اصل استوار است چرا که شب یلدا یکی از نقاط طلایی تقویم و فرهنگ ما ایرانیان است که می‌تواند این با هم بودن را تقویت کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.