هفته یازدهم لیگ برتر عصر دیروز با پیروزی استقلال، پرسپولیس و شکست سپاهان به پایان رسید تا استقلال صدرنشین شود و ال‌کلاسیکو بوی خون بگیرد.

«شهرخودرو» شهر محبوب حریفان

در مشهد طبق انتظار استقلال کار سختی برای عبور از شهرخودرو بحران زده نداشت و در همان نیمه اول با سه گل نسخه شاگردان سیدعباسی را پیچید. جعفر سلمان (۱۲)، رودی ژستد (۲۳) و آرمان رمضانی (۴۴) برای استقلال در این مسابقه گلزنی کردند. داوود سیدعباسی سرمربی و مسعود زائر (دو کارت زرد) بازیکن شهرخودرو با دریافت کارت قرمز اخراج شدند تا سیه روزی های این تیم کامل شود. به این ترتیب استقلال ۲۵ امتیازی شد تا به صدر جدول برود و جای سپاهان را بگیرد. استقلال که پیش از این پیکان را با سه گل شکست داده بود، دیروز دومین برد پرگل این فصل خود را جشن گرفت. شهرخودرو در روز پیروزی، نفت مسجد سلیمان با نتیجه دو بر صفر برابر فجر سپاسی و تساوی صفر بر صفر صنعت نفت مقابل فولاد توانست هم جایش را ته جدول محکم تر از قبل کند و هم به بقیه تیم‌ها اطمینان دهد که یکی از سهمیه‌های سقوط مال این تیم است.

اما در یکی از مسابقات دیگر دیروز، آلومینیوم اراک میزبان گل گهر سیرجان بود که این دیدار گلی در بر نداشت تا شاگردان امیر قلعه نویی پس از تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون در اعلام نتیجه سه دیدار این تیم به سود استقلال، سپاهان و پیکان باز هم نتوانند پیروز شده و خود را به بالای جدول برسانند.

این در حالی بود که هوادار تهران با پیروزی یک بر صفر مقابل تراکتور تبریز خلق شگفتی کرد. تیم عنایتی از بازی مقابل پرسپولیس بود که نشان داد پتانسیل خوبی برای گرفتن یقه مدعیان دارد و می تواند در ادامه تعیین کننده معادلات جدول باشد.

مس رفسنجان نیز پس از مدت‌ها تن به شکست داد و مقابل نساجی دو بر یک نتیجه را واگذار کرد. 

سقوط نصف جهان

با این حال اتفاق مهم در اصفهان افتاد. جایی که سپاهان مقابل میهمان خود پیکان دو بر یک شکست خورد تا لبخند بر لبان سایر مدعیان بنشیند. شاگردان نویدکیا در این هفته ها حرکتی سینوسی در لیگ داشته اند و شکست مقابل پیکان باعث شد تا عملاً صدر را به استقلال بدهند. جالب اینکه ذوب آهن اصفهان هم دیروز دو بر صفرمقابل پرسپولیس شکست خورد تا بازی هفته بعد سپاهان 22 امتیازی و پرسپولیس 22 امتیازی در اراک ال‌کلاسیکوی خونین باشد. شاگردان گل محمدی البته پیروزی دیروز خود را بی شک مدیون جعفری، دروازه بان جوان ذوب آهن هستند که رد دستانش در هر دو گل سرخ‌ها کاملاً هویداست.به‌خصوص روی گل اول که به شکل عجیبی توپ امیری را به درون دروازه خودی هدایت کرد. روی پنالتی هم که توسط ترابی گل شد دستان جعفری بی کار نبودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.