نماینده سابق مجلس گفت: شکل‌گیری کارگروه‌های مشترک میان قوای سه‌گانه می‌تواند هم شناسایی دقیقی از روند شکل‌گیری فساد و شریان‌های اصلی آن باشد و هم به اصلاح روند مدیریتی کشور منجر شود و هم هرجا لازم است با اصلاح یا بازنگری در قوانین جلوی بروز موارد تازه را بگیرد.

قوای سه‌گانه برای جلوگیری از بروز فساد کارگروه‌های مشترک تشکیل دهند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی پورمختار در ارزیابی از عملکرد قوا در برخورد با فساد، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر شاهد هماهنگی و همراهی هر سه قوه در امر مبارزه با فساد هستیم، اما اعتقاد این سران قوا به مبارزه با این پدیده، به صورت جدی ایجاب می‌کند اولاً زمینه‌ها و گلوگاه‌ها و نظام‌هایی که منجر به ایجاد فساد می‌شوند و صرفاً هم مربوط به اقتصاد نیستند شناسایی و بسته شوند.

وی افزود: طبیعی‌ است که به دلیل اینکه بودجه در درست دولت است و تصمیم‌گیری درباره آن در دولت انجام می‌شود، معمولاً پرونده‌های فساد هم به حوزه زیرمجموعه‌های دولت برگردد.

پورمختار تاکید کرد: البته در این زمینه حتما آقای رئیسی خودش تیم کارشناسی برای شناسایی منافذ و راه‌های فساد در نظر خواهد گرفت که هم در حوزه مدیریت غیرفسادزا و هم در زمینه مقابله با عرصه‌های بروز این پدیده در زیرمجموعه‌های دولت، اقدامات ثمربخشی انجام دهند.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: در این زمینه هرجا که لازم باشد قوانین تغییر کنند یا اصلاح شوند هم مجلس می‌تواند کمک حال باشد که به نظر می‌رسد از این جهت نیز خود ساختار مجلس آماده همکاری و همراهی لازم است.

وی افزود: قوه قضائیه هم با ارائه تحلیل‌های خود از روند و علل بروز فساد و ریشه‌های آن، می‌تواند هم راهکار پیش پا بگذارد و هم هرجا که لازم است به امر تغییر قوانین یا نحوه مجازات و به کارگیری سازوکارهای جلوگیری از بروز این پدیده اشاره کند.

پورمختار در پایان یادآور شد: در مجموع شکل‌گیری کارگروه‌های مشترک میان بازوان اجرایی، نظارتی، تقنینی و مقابله‌ای در سه قوای مجریه، مقننه و قضائیه می‌تواند هم تحلیل و بررسی و شناسایی دقیقی از روند شکل‌گیری فساد و شریان‌های اصلی آن باشد و هم به اصلاح روند مدیریتی کشور منجر شود و هم هرجا که لازم است با اصلاح و بازنگری در قوانین جلوی بروز موارد تازه را بگیرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.