شهروندان آمریکایی در حالی به استقبال سال نو میلادی و تعطیلات آخر سال می‌روند که هزینه‌ کالاها در این کشور به شدت افزایش یافته به طوریکه این افزایش در ۳۹ سال گذشته بی سابقه بوده است.

تورم در آمریکا؛ افزایش بی سابقه هزینه‌ها در چهار دهه اخیر

به گزارش قدس آنلاین، قیمت‌ کالاها در ایالات متحده طی یکسال گذشته ۵.۷ درصد افزایش یافته که از نظر سرعت در افزایش در ۳۹ سال گذشته بی سابقه بوده است. 

افزایش هزینه کالاها در آمریکا در حالی روند صعودی را طی می‌کند که درآمدهای شخصی شهروندان در این کشور در ماه نوامبر (آذر) تنها ۰.۴ درصد افزایش داشته و در ماه اکتبر (آبان) نیز افزایش درآمدهای شخصی ۰.۵ درصد بوده است.

با رسیدن به روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ و یکسال از مدیریت اقتصادی جو بایدن در آمریکا، شاخص قیمت مصرف کننده (تورم) در آمریکا در ماه‌های پایانی سال افزایش چشمگیری داشته است.

جمهوری خواهان ادعا می کنند افزایش قابل توجه تورم نشان می دهد سیاست های اقتصادی بایدن کارساز نیست و این نا برابری درآمد و افزایش هزینه به آمریکایی‌ها آسیب می‌رساند.

اما دولت بایدن نیز برای توجیه ناکارآمدی اقتصادی خود در برابر این انتقادها به بازگشایی سریع کشور پس از رکود اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا اشاره می کند، رویدادی اقتصادی که در طول عمر ما بی سابقه بوده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.