در پی انتشار فیلم توهین آمیز یک دامپزشک نسبت به حجاب ،معاون بهداشت آموزش و توسعه نظام دامپزشکی استان تهران گفت: با توجه به انتشار بیانه ای توسط سازمان نظام دام‌پزشکی این سازمان به هیچ وجه عمل این پزشک خاطی را قابل تحمل و گذشت نمی داند و این عمل به شدید ترین وجه ممکن از سوی سازمان نظام دامپزشکی محکوم می شود.

رفتار دامپزشک خاطی قابل تحمل و گذشت نیست

دکتر بهمن جاوید لامعی در گفت و گوی اختصاصی با قدس آنلاین در توضیح برخورد سازمان نظام دامپزشکی استان تهران با دامپزشک خاطی گفت: مطمئنا به این موضوع از دو بعد رسیدگی می شود یکی بعد صنفی و حرفه ای است چون انتظار از فردی تحصیل کرده که عهده دار خدماتی در جامعه است انتظاری فراتر از بقیه است در خصوص رعایت شئونات و برخورد قاطع تری هم در نقض شئونات با او صورت خواهد گرفت.
  
وی افزود: ما به موجب قانون در این سازمان مسئول رسیدگی به تخلفات صنفی همکاران دامپزشک هستیم قانونی که در آن بخش های محکمی در خصوص رعایت شئونات حرفه ای و و رعایت آداب اسلامی و مذهبی وجود دارد.

معاون بهداشت آموزش و توسعه نظام دامپزشکی استان تهران تصریح کرد: به موجب این قانون یک هیئت انتظامی در استان مستقر است که متشکل از قاضی و اعضای رئیس شورای استان و سایر اعضا که بیانه این هیئت هم در اطلاعیه ای سازمان دامپزشکی آمده است و ما هم از همین جا از مسئولین مرتبط میخواهیم با توجه به اینکه انتشار این کلیپ می تواند احساسات عموم را جریحه دار کرده باشد خارج از نوبت رسیدگی کنند.

دکتر جاوید لامعی ادامه داد: در آن بخشی که حوزه صنفی است با توجه به وجود قاضی که در شورای صنفی است رای مقتضی را صادر بکنند چنانچه وجه مجرمانه ای هم وجود داشته باشد که مطمئنا در این خصوص وجود دارد به مرجع صلاحیت دار قضایی ارجاع خواهد شد.

معاون سازمان نظام‌ دامپزشکی تهران تاکید کرد: مطمئنا به این موضوع از دو بعد رسیدگی می شود یکی بعد صنفی و حرفه ای است چون انتظار از فردی تحصیل کرده که عهده دار خدماتی در جامعه است انتظاری فراتر از بقیه است در خصوص رعایت شئونات و برخورد قاطع تری هم در نقض شئونات با ایشان صورت خواهد گرفت ولی در خصوص وجه مجرمانه موضوع در صورتی که به دستگاه قضا ارجاع داده بشود که مطمئنا می شود، نحوه برخورد  با فرد خاطی بر عهده دستگاه قضا خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.