سرپرست شهر داری زنجان گفت:اولویت بودجه سال آینده پروژه های نیمه تمام و مطالعات ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور شهری است. 

شهرداری به وعده خود در سرعت بخشیدن به پروژه های عمرانی عمل کرده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ منصور سلطان محمدی در نشست خبری با بیان اینکه اولویت بودجه ۱۴۰۱ مطالعات ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور شهری و احداث باغ هاشمی نژاد است گفت: صد در صد بودجه عمرانی امسال محقق شده است. 

وی با اشاره به اینکه از  ۸۲۹میلیارد تومان بودجه امسال شهر زنجان  ۳۸۹میلیارد تونان بودجه جاری  و  ۴۱۰میلیارد  تومان نیز بودجه عمرانی است که تاکنون صدر درصد بودجه عمرانی   محقق شده است. 

سلطان محمدی ادامه داد:  ۸۰ درصد کارهای شهرداری  پیمانی و بودجه  عمرانی است و  ۲۰درصد کارها نیز به صورت  امانی انجام شده و خوشبختانه توانستیم  به پروژه های عمرانی سرعت ببخشیم. 

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارتقاء شاخص های فضای سبز  اشاره کرد و گفت: در حال  حاضر شهرداری بیش از   ۶۰۰هکتار فضای سبز را نگهداری می کنیم  و امسال هم  ۱۵هکتار توسعه فضای سبز صورت گرفته است. 

سلطان محمدی ایجاد بوستان درمناطق چهارگانه   از جمله کوی فرهنگ  مصباح، کوی جنت الهیه، نگهداری از پارک علم و فن آوری، مدافعان حرم  پارک بزرگ گلشهر و نیکان را از جمله اقدامات مهم شهرداری در حوزه توسعه فضاهای سبز شهری ذکر کرد. 

این مسئول از ایجاد  فضای شهر  به صورت خزان پذیر  و کاشت ده هزار اصله درخت را از دیگر اقدامات مهم این حوزه دانست. 

وی با بیان اینکه  مراحل مقدماتی  خرید مینی بوس شهری انحام شده  و در شرف عقد قرار داد با شرکت مربوطه هستیم اضافه کرد:به منظور  تسهیل حمل و نقل شهروندان  خرید ۳۶،دستگاه مینی بوس در آینده نزدیک محقق می شود. 

سلطان محمدی با اشاره به مشکلات آرامستان زنجان از اختصاص ۱۵میلیارد تومان به این امر خبر داد گفت:احداث یک ایستگاه آتش نشانی در فاز دو گلشهر و تکمیل چندین بازارچه از اقدامات مهم شهرداری طی سال جاری است.

 دور برگردان  پل امام حسن بهار سال آینده زیر بار ترافیک می رود


علیرضا انصاری سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زنجان گفت: با حل مشکلات اصلی پروژه، یوترن پل امام حسن مجتبی (ع) بهار سال آینده به بهره برداری می رسد. 

علیرضا انصاری نیز  در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه های شهری با بیان اینکه پل  امام حسن مجتبی(ع) سال۹۷کلنگ زنی  شد و طی یک سال به بهره برداری رسید گفت: به جهت الزامات  ترافیکی  اجرای یوترن و دور برگردان این پل همزمان با اجرای خود پروژه احساس شد. 

وی  با تاکید بر اینکه از آن زمان تاکنون برای اجرای یوترن مشکلاتی چون معارضات و شرکت های خدمات رسان  وجود داشت افزود: خوشبختانه حدود  دو هفته پیش اجرای پروژه یوترن پل  آغاز شده است. 

انصاری با بیان اینکه لاین جنوبی پل امام حسن مجتبی به مدت سه ماه و لاین شمالی نیز به مدت یک و نیم ماه مسدود خواهد شد گفت:در  عملیات اجرایی پروژه و در انتهای یوترن بتن ریزی به صورت یکپارچه انجام شده است تا شاهد کاهش هزینه تعمیر و نگهداری باشیم و با توجه به اینکه در پل های سطح شهر اجرای گریتینگ موجب خسارت و کاهش طول عمر پروژه می شود دراین پل قسمت انتهایی به صورت یکپارچه کار شده است. 

وی ادامه داد: مراحل لاین جنوبی آغاز شده و همزمان پروژه در حال اجراست و در  لاین شمالی نیز زیرسازی رمپ پروژه اجرا شده و درصددیم تا لاین شمالی را نبندیم و مسیر اتوبان ۲۲بهمن از زیر رمپ پروژه اتفاق بیافتد و در لاین جنوبی هم این کار را انجام خواهیم داد. 

این مسئول خاطرنشان کرد: با اجرای  بتن ریزی، اجرای سازه، احداث هندریل،  قرنیزها و روشنایی و زیرسازی پروژه به اتمام خواهد رسید ولی به دلیل برودت  هوا امکان آسفالت ریزی در فصل زمستان وجود ندارد. 

وی اظهار کرد: پل امام حسن مجتبی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بر داشته است و اجرای یوترن نیز تاکنون ۵میلیارد تومان و برای اتمام آن نیز ۱۰میلیارد تومان پیش بینی شده است. 
شرکت های خدمات رسان موجب کندی پروژه سبزه میدان نشوند.

ناصر صفا مدیر پروژه سبزه میدان نیز در پایان گفت: روند کار تسریع شده  و هم اکنون پیشرفت فیزیکی  پروژه نیز ۶۷ درصد است.

مدیر پروژه سبزه‌میدان زنجان با بیان اینکه در این طرح ۳۷۰۰ مترمربع زیربنای تجاری در نظر گرفته شده است، یادآور شد: این مغازه‌ها برای فروش صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است و در معماری محل نیز تلاش داریم منطبق با فرهنگ و جغرافیای منطقه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.