تغییر دولت در ایران در کنار پافشاری مجلس بر احقاق حقوق تضییع شده ملت و این که ایران دیگر معطل وقت‌کشی آمریکا نمی‌ماند، موجب شده تا آمریکایی‌ها ادبیات مبتذل و قلدر مآبانه را کنار بگذارند و حالا راب مالی بگوید توافقی بدتر از برجام را نمی‌پذیریم.

ایران فشار آورد آمریکا عقب‌نشینی کرد

 به گزارش قدس آنلاین، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

رابرت مالی، بی‌آنکه به نقش آمریکا در زیرپا گذاشتن برجام اشاره کند، گفت: تلاش برای احیای برجام، به معنای احیای جسدی بی‌جان است.

اکنون تهران در فعالیت‌های منطقه‌ای خود متخاصم‌تر و خشن‌تر شده است. شش دور اول دیپلماسی و مذاکره در بهار امسال، پیشرفت واقعی داشت.

اظهارات راب مالی در حالی است که کسانی مثل بایدن، بلینکن و مالی، یک سال قبل و پس از تشکیل دولت دموکرات ها مکررا ادعا می کردند دنبال توافقی قوی‌تر، مستحکم‌تر و گسترده‌تر نسبت به برجام هستند تا بتوانند محدودیت‌های برجامی ایران را دائمی و گسترده‌تر کنند و آن را به توانمندی‌های موشکی و منطقه‌ای ایران هم توسعه دهند.

این ادبیات گستاخانه البته زمانی اوج گرفته بود که هنوز دولت روحانی سر کار بود وبرخی دولتمردان بر دیپلماسی التماسی و منفعلانه اصرار داشتند. تا جایی که با وجود استنکاف دولت بایدن از ارائه تضمین درباره عدم تکرار عهدشکنی و همچنین اصرار بر حفظ برخی تحریم‌ها، روحانی مدعی بود توافق جدید معطل یک امضاست!

اما تغییر دولت در ایران در کنار پافشاری مجلس بر احقاق حقوق تضییع شده ملت و این که ایران دیگر معطل وقت‌کشی آمریکا نمی‌ماند، موجب شده تا آمریکایی‌ها ادبیات مبتذل و قلدر مآبانه را کنار بگذارند و حالا راب مالی بگوید توافقی بدتر از برجام را نمی‌پذیریم.

این عبارت، نشان دهنده منطق قوی و دست برتر ایران در مذاکرات است که آمریکا را با موفقیت برای لغو همه تحریم ها، راستی آزمایی، ارائه تضمین معتبر و جبران خسارت چند سال عهدشکنی، تحت فشار گذاشته و انجام این مطالبات را شرط دادن مجوز به آمریکا برای بازگشت به برجام می داند. در واقع، تیم مذاکره کننده اصرار دارد که اجرای ایران به توازن و تعادل برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.