نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: براساس توصیه پزشکان، دریافت دُز سوم واکسن کرونا ضروری است و نظر متخصصان در این زمینه باید اجرا شود.

آیت‌الله علم‌الهدی: دریافت دُز سوم واکسن کرونا ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اهمیت اطلاع‌ رسانی دقیق و علمی به مردم در مقابله با کرونا به‌ ویژه سویه جدید آن اظهارداشت: مردم باید بدانند که مدارس و مهدهای کودک‌ به چه خاطر بسته می‌شوند.

آیت الله سیداحمد علم الهدی  با بیان این‌که ستاد مقابله با کرونا در اطلاع رسانی عملکرد ضعیفی دارد ادامه داد: متخصصان می‌گویند کودکان سه تا ۱۲ سال بدون اینکه مبتلا شوند مخزن ویروس هستند لذا این امر و دلیل آن باید رسانه‌ای شود تا مردم در جریان قرار بگیرند و به آن توجه کنند تا به تعطیلی مهدهای کودک اعتراض نداشته باشند. 

امام جمعه مشهد با بیان این‌که مردم توجیه پزشکی را قبول می‌کنند گفت: در مشهد و خراسان رضوی مقاومت در برابر تزریق واکسن کرونا را که در برخی شهرها شاهد بودیم نداشتیم.

تعطیلی مدارس دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال و مهدهای کودک در الویت قرار گیرد

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد نیز گفت: تحقیقات نشان می دهد هم در موج پنجم شیوع کرونا و هم در موج احتمالی ششم ، مخزن انتشار کرونا در جامعه، کودکان خواهند بود.

علیرضا صداقت افزود: براساس گزارشاتی که به تازگی منتشر شده، بیشترین میزان آلودگی به سویه اومیکرون در میان کودکان پنج تا ۹ ساله بوده است و این نگرانی وجود دارد که کودکان به ویژه در گروه سنی زیر ۱۲ سال که واکسن دریافت نکرده‌اند منبع آلودگی برای بزرگسالان و گردش اومیکرون باشند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از گسترش ویروس کرونا ادامه داد: با توجه به این مسئله، تعطیلی مدارس دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال و مهدهای کودک باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: بطور استاندارد، در شرایط شیوع کرونا، هوای اتاق باید ۶ بار در هر ساعت تعویض شود لذا بازگشایی مدارس در سنین بالای ۱۲ سال که واکسینه شده‌اند نیز باید با الزام به رعایت گردش هوا، رعایت فاصله اجتماعی، ممانعت از حضور دانش آموزان دارای علامت یا واکسینه نشده انجام شود.

در این دیدار اعضای سازمان نظام پزشکی مشهد به نمایندگی از پزشکان این شهر مواردی را در ارتباط با شهدای سلامت، فداکاری‌های کادر درمان و اجرای طرح نسخه الکترونیکی مطرح کردند.

هم اکنون از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی فقط گناباد در وضعیت زرد و بقیه شهرستانهای استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.