مدیر رادیو مقاومت گفت: در تبیین امر مقاومت ضمن توجه به مفاهیم بنیادین و ابعاد این موضوع، در برنامه هایمان، کارآمدی و دست آوردهای استراتژیک در امر بازدارندگی، تقویت اعتبار و قدرت نرم جمهوری اسلامی در منطقه و نظام بین الملل را از این ره آورد مورد تجزیه و تحلیل رسانه ای قرار خواهیم داد.

واکاوی دستاوردها و قدرت نرم جمهوری اسلامی محور برنامه های رادیو مقاوت است

به گزارش قدس آنلاین، رضا کوچک زاده مدیر رادیو گفت و گو که مدیریت رادیو مقاومت را هم برعهده دارد، درباره اهداف راه اندازی رادیو مقاومت و اصول و مبانی فعالیت این شبکه رادیویی گفت: تبیین مفهوم، ابعاد و چشم انداز مقاومت اسلامی و پاسداشت شخصیت و عملکرد سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله اهداف مهم تاسیس این رادیو است. ضمن اینکه از جمله ضرورت های مستتر در این فرایند، توجه به نسل نوپا و جوان انقلاب اسلامی است تا ادراک مناسبی از مفهوم مقاومت، کارکرد و کارآمدی آن  داشته باشند و تاب آورزی فکری و شناختی جامعه مخاطب در مقابله با شبهات و تشکیک های دشمن افزایش بیابد.

وی افزود: در این مسیر مبانی و اصولی که در این رادیو براساس آن به برنامه سازی پرداخته می شود و محتوا در اختیار مخاطب قرار می گیرد، کلان گفتمان های انقلاب اسلامی چون «مقاومت و جهاد»، «خود باوری ملی»، «استکبار ستیزی» و در نهایت توجه به نظام اندیشه ای امامین انقلاب اسلامی و «مکتب شهید سلیمانی» است.

وی همچنین درباره راه اندازی رادیو مقاومت در دی ماه و فعالیت آن به مدت یک ماه نیز توضیح داد: اصولا دی ماه ماه مقاومت در ایران انقلابی و اسلامی است. ۱۹ دی ماه یاداور قیام تاریخی مردم قم و جرقه انقلاب اسلامی در سال ۵۶ است که امروز به تارنمای تاریخی بیداری اسلامی و عزت بخشی به مسلمین جهان تبدیل شده است. ۹ دی ماه نیز یادآور مقاومت، دشمن شناسی  و بصیرت ملی ملت ایران در مقابله با فتنه انگیزی جریان های نفاق و فتنه است که در سال ۱۳۸۸ بدترین سناریوی برانداز یانقلاب اسلامی را خنثی کرد.

وی ادامه داد: در نهایت نیز ۱۳ دی ماه سالروز شهادت ابرمرد و فرمانده نامدار و بی بدیل مقاومت اسلامی شهید سلیمانی است که مقاومت را از ایران اسلامی به سایر نقاط دنیای اسلامی صادر و نهادینه کرد. لذا هرچند همه سال بایستی در رسانه ملی به تبیین مفهوم مقاومت و ابعاد و اجزای آن پرداخت؛ اما تاسیس رادیو مقاومت در این ماه، موجب تمرکز لازم بر این مفهوم در بازه زمانی خاص خود می شود و همه پاسداشت نمادینی از رخدادهای این ماه از منظر رسانه ای و مفهومی در اذهان ملت بزرگ و شریف ایران است.

کوچک زاده راجع به اینکه در این رادیو کدام ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی به جامعه مخاطب ایرانی معرفی می شود؟، تصریح کرد: از آنجا که محوریت رادیو مترتب بر مکتب زایا و ماندگار شهید سلیمانی است تلاش شده است تا جنبه های شخصی و شخصیتی آن بزرگوار از منظر الگوسازی به جامعه هدف و مخاطبان  معرفی گردد. از طرف دیگر نیز از منظری گفتمانی رویکرد، عملکرد و اثار مکتب شهید سلیمانی در حوزه های سیاسی، محور مقاومت، الگوسازی مدیریت جهادی، فرهنگ، سبک زندگی ایرانی اسلامی، عرصه های اجتماعی و غیره نیز مورد تفحص و واکاوی قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین در بخشی از تولیدات با بازنمایی حیات مبارک شهید سلیمانی در روایت یاران، خانواده و مرتبطین با آن شهید عزیز، یک سازه الگویی از یک انسان موفق ایرانی و مجاهد به نسل های جدید معرفی می شود تا بخش زیادی از هجمه های دشمن و جنگ نرم فرهنگی را خنثی نماید. از نگاه ما شهید سلیمانی یاسطوره ای ملی و اسلامی است که همانگونه که در دوران حیات مقابل دشمن سد ایجاد کرد پس از حیاتشان نیز با فرهنگ سازی مکتب آن بزرگوار نیز می توان هجوم فرهنگی دشمن را تا حد زیادی خنثی و تضعیف کند.

مدیر رادیو گفت و گو در پاسخ به این سوال که رادیو مقاومت در راستای تبیین مصادیق  مقاومت منطقه ای و بین المللی انقلاب اسلامی چه مصادیق و مفادی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد؟ نیز گفت: طبعا مغهوم مقاومت امری فراتر از برداشت عامیانه و محدود در حوزه مقاومت منطقه ای است. از جمله می توان به مقاومت فرهنگی، مقاومت اقتصادی، مقاومت سیاسی و سایر ابعاد مقاومت اشاره داشت که در طی ۴دهه گذشته ملت ایران نسبت به جبهه دشمن پیشه کرده اند. با این وجود ما در بستر این رویکرد در رادیو مقاومت به معرفی روازنه شهیدان شاخص مقاومت اعم از شهدای ملی، مدافعان حرم و شهدای مقاومت منطقه ای خواهیم پرداخت. نکته دیگر اینکه در تبیین امر مقاومت ضمن توجه به مفاهیم بنیادین و ابعاد این موضوع، مادر برنامه هایمان، کارآمدی و دست آوردهای استراتژیک در امر بازدارندگی، تقویت اعتبار و قدرت نرم جمهوری اسلامی در منطقه و نظام بین الملل را از این ره آورد مورد تجزیه و تحلیل رسانه ای قرار خواهیم داد.

 فعالیت رادیو مقاومت از اول تا سی‌ام دی‌ماه آغاز خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند «رادیو مقاومت» را از ابتدای دی‌ماه علاوه بر موج اف ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز از طریق نصب برنامه کاربردی ایران‌صدا روی گوشی تلفن همراه خود بشنوند. همچنین از طریق گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی رادیو نمای این شبکه هم قابل مشاهده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.