عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که توزیع سهمیه بنزین به افراد در حد پیشنهاد است گفت: اگر دولت قصد دارد این کار را برای سال آینده برنامه ریزی کند، منبع هزینه‌ها باید در قالب لایحه بودجه پیش‌بینی می‌شد

توزیع سهمیه بنزین به افراد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیامده است/ دولت ابتدا باید منابع اجرای طرح را مشخص کند

به گزارش  قدس آنلاین، مصطفی نخعی در مصاحبه با رادیو در خصوص توزیع سهمیه بنزین به افراد گفت: دولت هنوز در این زمینه هیچ هماهنگی با کمیسیون انرژی و مجلس انجام نداده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برخی دوستان می گویند این مسئله در حد پیشنهاد است و در محدوده اجرا نمی‌گنجد، گفت: این طرح هزینه‌هایی را تحمیل می‌کند و اگر دولت قصد دارد این کار را برای سال آینده برنامه ریزی کند، منبع هزینه‌ها باید مشخص شود.

وی افزود: این منابع باید در قالب لایحه بودجه پیش‌بینی می‌شد و دولت باید برابرِ مقررات این کار را اجرایی کند.

نخعی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ دولت هیچ اشاره‌ای به این مسئله نکرده و تا این لحظه هیچ نکته‌ای هم در کمیسیون انرژی مبنی بر شکل دهی به ساختارهای مورد نظر صورت نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: هر اتفاقی بیفتد مستلزم تعامل و هماهنگی همه ارکان تصمیم گیر کشور است. موضوع بنزین مهم و حساس بوده و با توجه به اثر مستقیم آن در زندگی و معشیت، حساسیت مردم درست است. طرح‌هایی هم در مجلس مطرح شده و در حال بررسی است که همگی درباره نحوه توزیع یارانه و نه در صدد کاهش آن، می‌باشد.

نخعی گفت: برای کمک به اقتصاد و حل مشکلات کنونی باید با ساز و کاری پیش رویم که اقناع مردم در آن پیش‌بینی شود و همه ارکان تصمیم‌گیر نظام هم تعامل و هماهنگی داشته باشند تا در نهایت به سمت توزیع عادلانه یا کاهش یارانه‌ها حرکت کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.