وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باواکسیناسیون مناسبی که در قم و در کل کشور انجام‌ شده، نیاز بیماران به بستری شدن در بیمارستان‌ها کاهش‌یافته است.

نیاز بیماران کرونایی به بستری در بیمارستان‌ها کاهش‌یافته است

به گزارش قدس آنلاین، بهرام عین اللهی امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمومنین (ع) قم، اظهار داشت: امروز از شهرستان کهک بازدید کردیم. این شهرستان مشکلاتی را در حوزه درمان داشت که این مشکلات توسط دانشگاه علوم پزشکی قم برطرف می شود.

وی ادامه داد: امروز همچنین علاوه بر دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در قم، از مرکز واکسیناسیون مصلی قم بازدید کردیم که این مرکز از نظر موجودی و تنوع واکسن کرونا و رضایت مراجعان، در وضعیت خوبی بود.

وی افزود: از مردم قم که نسبت به واکسیناسیون استقبال خوبی داشته اند، تشکر می کنیم و امیدواریم که به زودی شاهد تقویت پوشش واکسیناسیون در قم باشیم. تزریق واکسن به ویژه در سه نوبت و رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند از گرفتاری با اُمیکرون و سایر سویه های کرونا، پیشگیری کند بنابراین از مردم قم تقاضا داریم که به سرعت نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وزیر بهداشت یادآور شد: امروز همچنین از بیمارستان امیرالمومنین (ع) قم که یکی از مجهزترین و بهترین بیمارستانهای کشور است، بازدید کردیم و همانند این بیمارستان خیلی در کشور وجود ندارد.

دکتر عین اللهی گفت: بیمارستان امیرالمومنین (ع) قم سال گذشته با ظرفیت ۲۳۰ تخت بیمارستانی افتتاح شد و خدمات ارزنده ای به بیماران کووید ۱۹ ارائه کرد و این بیمارستان به طور کامل تا دو هفته پیش، در خدمت بیماران کرونایی بود.

وی تصریح کرد: امروز با واکسیناسیون مناسبی که در قم و در کل کشور انجام شده، نیاز بیماران به بستری شدن در بیمارستان ها کاهش یافته و با این کاهش بیماران کرونایی می توان از ظرفیت های ارزشمند این بیمارستان نیز برای درمان سایر بیماران استفاده کرد.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه در قم تمام متخصصان پزشکی حضور دارند و مردم این شهر برای مراجعه به متخصص نیازی به سفر به شهرهای دیگر ندارند و امکانات مناسبی نیز در حوزه بهداشت و درمان فراهم شده است. قم یک شهر مهاجرپذیر است و انواع بیماری ها ممکن است در قم وجود داشته باشد بنابراین لازم است که مراکز درمانی آن، مجهز باشد.

دکتر عین اللهی عنوان کرد: در قم به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد و محل اتصال و عبور و مرور بسیاری از استانهای کشور است، میزان حوادث جاده ای زیاد است و نیاز است که از این نظر نیز تجهیز شود که اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

گفتنی است؛ وزیر بهداشت بعدازظهر امروز با همراهی معاون توسعه مدیریت و منابع و سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از بیمارستانهای امیرالمومنین (ع)، شهدای ارتش و شهید بهشتی و نیز مرکز واکسیناسیون مصلای قم بازدید کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.