رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: طی یک سال گذشته با بررسی حدود ۹۰۰ واحد تولیدی ، ۱۴۰۰ مانع رونق تولید در استان را شناسایی و برای رفع انها راهکار ارائه کرده ایم.

 شناسایی ۱۴۰۰مانع رونق تولید  در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، احسان خانه‌آباد در جلسه  گره‌گشایی از مشکلات واحدهای اقتصادی خراسان رضوی اظهار کرد:  به منظور بسیج کردن توان مهندسان در کمک به بخش تولید و معدن خراسان رضوی سازمان بسیج مهندسان صنعت و معدن استان  تشکیل شده و طی چند سال گذشته به حوزه مانع‌یابی و مانع‌زدایی از صنایع ورود جدی پیدا کرده است.

وی  با بیان اینکه مهمترین مانع  پیش روی واحدهای تولید مشکلات بانکی است، افزود: طی یک سال گذشته با بررسی حدود ۹۰۰ واحد تولیدی،  ۲۷۰ جلسه کاری در قالب ۲۲ کارگروه را برگزار کردیم  و   ۱۴۰۰ مانع  رونق تولید در استان را شناسایی و برای رفع انها راهکار ارائه کرده ایم همچنین در این مدت با فعالیت‌های انجام شده ۴۰۰۰ شغل  را ثبیت و یا ایجاد شده و  انتظار می رود  تا انتهای سال جاری این رقم  به ۸۰۰۰ مورد برسد.

خانه‌آباد  با اشاره به اینکه سعی بر هم افزایی و شفاف سازی مسائل حوزه صنعت و معدن را داریم و بنایی بر مداخله گری در وظایف سایر سازمان ها و تشکل هافعال در حوزه صنعت و معدن را نداریم، تصریح کرد: سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی در حوزه انرژی، هماهنگی امور اقتصادی بین بخش‌ها و تجارت و بازرگانی نیز ورود فعال داشته و در همین راستا کانون تجارت و بازرگانی استان را به عنوان اولین کانون فعال در این زمینه در کل کشور افتتاح کرده است.

وی  با بیان اینکه رویکرد اقتصادی کشور باید به سمت اسلامی شدن تغییر پیدا کند که انتظار می رود در دولت سیزدهم این مهم تحقق پیدا کند ،  ادامه داد: تولید در کشور باید به عنوان یک ارزش نهادینه شده و  مشکلات این حوزه به صورت زیرساختی باید برطرف شود.

خانه اباد افزود: بانک ها حق تملک واحدهای تولیدی  و بیکار کردن کارگران را ندارند و در این راستا  بیش از ۲۰۰ واحد را رفع پلمپ کرده ایم  و در مواردی با حضور در محل مانع از پلمپ واحد تولیدی توسط بانک ها شده ایم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکلات را در صنعت شناسایی کنیم، گفت: به همین منظور برای رفع موانع بخش صنعت و معدن کلینیک صنعت شهید چمران مشاوره‌های مختلفی را به بخش صنعت ارائه کرده و به تازگی کلینیک معدن نیز در استان افتتاح شده است. امروز یکی از بزرگترین مشکلات صنایع کشور نداشتن نیروی کار متخصص است؛ به همین جهت در این زمینه اقداماتی تخصصی برای اشتغال انجام شده و تفاهم نامه هایی با سازمان هایی نظیر فنی و حرفه ای داشته ایم .

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن خراسان رضوی با تقدیر از استاندار خراسان رضوی و همچنین فرمانده سپاه امام رضا(ع) که پشتیبانی خوبی از این سازمان در جهت حمایت از رونق تولید داشته اند،  گفت: اعتبار و توان ما نیروی انسانی و جهادی ماست اما سعی کرده‌ایم مدیران استانی را پای کار آورده و اعتبارات را شناسایی کنیم. همچنین تلاش می‌شود تا با ایجاد هم‌افزایی بین بخش‌ها مانع‌زدایی انجام دهیم.

وی در مورد مهمترین موانع پیش روی معادن استان نیز گفت: کلینیک معدن این سازمان با همه معادن استان تماس گرفته و مشکلات انها را شناسایی کرده است که مسائل مختلفی از جمله  واگذاری های اشتباه، عدم تعامل بین معادن و مردم محلی ، عدم اجرای صحیح قوانین،  گرانی  ماشین‌آلات معدنی  و تجهیزات مورد نیاز در این بخش، عدم تامین سرمایه، نبود زیرساخت‌های مناسب از جمله جاده و برق و... در بخش معدن وجود دارد که منجر به ایجاد مشکلات در حوزه معادن شده است. بخش معدن یکی از حوزه‌های استراتژیک کشور بوده که باید به خوبی به آن پرداخته شود و توجه به ظرفیت های بومی و اموزش های مدیریتی یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات معدن خراسان رضوی می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.