قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز شنبه اول ژانویه ۲۰۲۲ (یازدهم دی ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (شنبه ۱۱ دی) + عکس

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به مراسم آغاز سال نوی میلادی در میدان تایمز نیویورک اختصاص داده است. این روزنامه با تیتر «امیدوار به شروع جدید» که با عکس انتخابی نیز همخوانی دارد، می گوید معمولا در موقع شروع سال جدید در میدان تایمز حدود ۵۸ هزار نفر دور هم جمع می شوند اما به دلیل محدودیت های کرونایی این بار شاهد حضور تنها ۱۵ هزار نفر بودیم. نیویورک تایمز همچنین یافته های جدید دانشمندان در خصوص سویه اومیکرون را منعکس کرده که معتقدند این ویروس بیشتر نواحی تنفسی مانند بینی و دهان را مورد هدف قرار داده و به ریه ها آسیب آنچنانی نمی زند، و به همین دلیل است که کمتر خطرناک است.

ای‌بی‌سی

روزنامه ای بی سی چاپ اسپانیا پرونده اصلی خود را با گزارش میدانی خبرنگارش در آفریقای جنوبی، به تلاش های این کشور در مبارزه با سویه اومیکرون ویروس کرونا اختصاص داده است. در حالی که آفریقای جنوبی اصلی ترین مرکز شیوع این سویه از ویروس کرونا بود، اما با اتخاذ تصمیمات مناسب توسط مقامات این کشور، به نظر می رسد تنها بعد از یک ماه و نیم از بروز این بیماری، آفریقای جنوبی موفق به شکست آن شده است.

واشینگتن پست

روزنامه واشینگتن پست در شماره روز اول سال جدید خود ترجیح داده به جای پرداختن به مراسم ها و جشن های مربوط به آن، خرابی های آتش سوزی های گسترده در کلرادوی آمریکا که موجب از بین رفتن حداقل ۵۰۰ خانه شده است را پوشش دهد. این روزنامه با انتشار عکس یک زوج گریان که در کنار خانه تخریب شده خود هستند، تیتر «نابودی کامل در کلرادو» را انتخاب کرده است.

گِلوب اند میل

روزنامه گلوب اند میل چاپ کانادا پرونده ویژه خود را به معرفی ۶ نفر اختصاص داده که وظیفه بسیار حساس در سیستم قضایی این کشور بر عهده گرفته اند. این روزنامه با انتشار عکسی از روبرت رایت، او را یکی از ۶ نفری عنوان می کند که در تمامی دادگاه های مهمی که یکی از متهمین سیاهپوست هستند حضور پیدا کرده و شرایط متهم و تمامی خطرات پیرامون غرض ورزی های احتمالی نسبت به آن ها را زیر نظر گرفته و حتی اصلاح می کنند.

شیکاگو تریبون

روزنامه شیکاگو تریبون در گزارشی اعلام کرد که روز اول سال ۲۰۲۲ مصادف شده با رکورد بیشترین تعداد مبتلایان در ایالت ایلینوی آمریکا و تقریبا ظرفیت تمامی بیمارستان ها در این ایالت تکمیل هستند. این روزنامه همچنین در پرونده ای به نرخ بسیار بالای خشونت در شهر شیکاگوی آمریکا اشاره می کند و می گوید رهبران گروه های مختلف اجتماعی در تلاش برای پیدا کردن راهی ریشه ای هستند تا به کاهش این آمار کمک کنند.

دیلی میل

روزنامه دیلی میل گزارش اصلی صفحه نخست خود را به صحبت های ساجد جاوید وزیر امور بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی انگلیس اختصاص داده که پیام های امیدبخشی برای مردم این کشور در خصوص محدودیت های کرونایی مخابره کرده است. جاوید تاکید کرده که محدودیت های کرونایی دیگر باید آخرین تاکتیک برای مقابله با کرونا باشد و گفته تمام تلاش خود را خواهد کرد تا در سال ۲۰۲۲ هیچ بخشی از جامعه انگلیس دچار قرنطینه نشود. دیلی میل همچنین مصاحبه ای با پل مککنا استاد هیبنوتیزم و دانشمند علوم رفتاری ترتیب داده که او در آن راه هایی برای داشتن تفکر مثبت توسط هر فرد برای خودش در سال جدید میلادی را آموزش داده شده است.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی که عکس اصلی صفحه نخست خود را نیز به آن اختصاص داده به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم انگلیس در جشن های سال نوی میلادی با وجود اخطار دولت بریتانیا پرداخته است. این روزنامه همچنین در گزارشی اختصاصی می گوید بسیاری از رای دهندگان به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اکنون معقدند که کشورشان اکنون شرایط بدتری نسبت به زمانی که عضو اتادیه اروپا بودند دارد. آن ها می گویند بسیاری از قول هایی که داده شده بود که در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اتفاق می افتد، تنها بعد از یک سال زیر پا گذاشته شده است.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی با عنوان «آیا اومیکرون به همه گیری پایان می دهد» نظر متخصصین را بازتاب داده که معتقدند سویه اومیکرون می تواند شکل ویروس کووید ۱۹ را به گونه ای تغییر دهد که انسان بتواند راحت تر با آن زندگی کند. این روزنامه همچنین در دو مقاله دیگر، اوج گیری مجدد کار آشپزهای کارکشته در توکیو بعد از یک سال سخت را پوشش داده و در مقاله دیگری از خطرات تورم احتمالی در سال ۲۰۲۲ می گوید.

لا دِپِش

روزنامه لا دپش چاپ فرانسه در پرونده ای با عنوان «چه چیزی در سال ۲۰۲۲ انتظار شما را می کشد» از دیدگاه خود، شرایط مختلف جهانی در سال ۲۰۲۲ را ارزیابی کرده که البته تمرکز اصلی آن بر تاثیرات احتمالی و ادامه دار همه گیری کووید ۱۹ است. این روزنامه همچنین سخنرانی سال نوی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را نیز پوشش داده که وی در آن از خوش بینی هایش برای سال ۲۰۲۲ گفته است.

تایمز آو ایندیا

روزنامه تایمز آو ایندیا چاپ هند در گزارشی با وجود افزایش مبتلایان به کرونا در هند به خاطر سویه جدید اومیکرون این ویروس، از خوش بینی مسئولان بهداشت هندی از شکل سازوکار این سویه می گوید که می تواند موجب ضعیف تر شدن کلی این ویروس گردد. این روزنامه همچنین از واکسینه شدن ۶۴ درصد کل مردم هند خبر می دهد و اضافه می کند که ۹۰ درصد این کشور پر جمعیت حداقل یک دوز واکسن خود را دریافت کرده اند. مقامات اقتصاد هند همچنین به شرکت اپل پیشنهاد کردند که در سرمایه گذاری خود در این کشور، به پتانسیل ۵۰ میلیارد دلاری هند در سال توجه داشته باشد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.