دبیرکل اتحادیه جهانی علمای جعفری ترکیه در گفت و گو با قدس آنلاین گفت:مردم ترکیه ناباورانه به سوگ حاج قاسم نشستند و حدود یک هفته خبر شهادت سردار مقاومت خبر اول رسانه های ترکیه بود.

مردم ترکیه ناباورانه به سوگ حاج قاسم نشستند/ بازتاب خبر شهادت سردار مقاومت در رسانه های ترکیه

موسی ایازتکین در خصوص بازتاب شهادت سردار قاسم سلیمانی در رسانه های ترکیه گفت: وقتی نیمه شب خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی از رسانه های ترکیه  بصورت خبر فوری منتشر شد مردم دچار شوک شدند و این خبر را باور نمی کردند تا اینکه یکی دو ساعت بعد در کمال ناباوری دیدیم خبر درست است و ژنرال ایرانی جبهه مقاومت در فرودگاه بغداد به شهادت رسیده.

دبیر کل اتحادیه جهانی علمای جعفری ترکیه  افزود: در ترکیه سه دسته مسلمان زندگی می کنند یک گروه اهل سنت حنفی هستند گروم دوم  شیعیان ۱۲ امامی هستند که اغلب ساکن استانبول می باشند و دسته سوم که جمیعتی حدود ۳۰ میلیون دارند علوی های ترکیه هستند که یک سوم جمعیت کشور به آنها اختصاص دارد.

مترجم کتاب صحیفه رضویه به زبان استانبولی ادامه داد: شهادت سردار مقاومت هر سه گروه را متاثر و غمگین کرد چرا که نگاه مسلمانان ترکیه به حاج قاسم فقط نگاه به یک ژنرال ایرانی نبود که در بغداد به شهادت رسیده بلکه مردم او را سردار مقاومت می دانستند که از حریم اسلام و عقاید دینی دفاع می کند و مقابل آمریکا و دشمنان اسلام ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه وقتی در کوچه و بازار راه می رفتیم مردم عادی هم درباره شهادت حاج قاسم حرف می زدند اظهار کرد: روز بعد شهادت سردار مقاومت، خیلی ها حتی مسلمانان اهل سنت ترکیه به این فکر افتادند که چطور می توانند خود را به ایران برسانند تا در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی شرکت کنند.من یکی از کسانی بودم که توانستم خودم را به تهران برسانم و در آن وداع باشکوه با سردار شرکت کنم.

این نویسنده و تحلیلگر ترکیه ای با بیان اینکه تا یک هفته بعد شهادت حاج قاسم سلیمانی رسانه های ترکیه از رادیو و تلویزیون گرفته تا روزنامه ها و خبرگزاری ها در تسخیر خبر شهادت شهید قاسم سلیمانی بود و همه از ایشان می گفتند و می نوشتند؛ افزود:  یادم هست آن روزها این نکته را بارها از رسانه ها می شنیدم که تحلیلگران می گفتند با شهادت قاسم سلیمانی جنگ سوم جهانی آغاز می شود و ایران با این مساله به راحتی کنار نخواهد آمد و واکنشی شدیدی نشان خواهد داد و انتقام سختی از آمریکا خواهد گرفت.

ایاز تکین ادامه داد: بعد شهادت حاج قاسم ایران به پایگاه عین الاسد حمله کرد که از نظر ما مسلمانان ترکیه تلفات آمریکا به یک تار موی حاج قاسم هم نمی ارزید و ما همانگونه که مقام معظم رهبری مطرح کردند منتظر انتقام سخت و شدیدی از آمریکا بخاطر شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم و به نظرم این انتظار همه مسلمانان جهان از ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.