قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز دوشنبه دوم ژانویه ۲۰۲۲ (دوازدهم دی ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (یکشنبه ۱۲ دی) + عکس

بوستون گلوب

روزنامه بوستون گلوب، در شماره روز دوم ژانویه خود، پرونده ای ویژه با عنوان «زیر چرخ» که عکس اصلی صفحه نخست روزنامه نیز به آن اختصاص پیدا کرده را به انتشار رسانده است. نویسنده این مقاله یعنی ایوان الن، نامه نگاری های خود به مدت سه سال با یک جوان محکوم به قاچاق انسان و قاچاق زنان را جمع آوری کرده تا درونمایه جالب توجهی نسبت به حقایق زندگی و شخصیت این مجرم برای خوانندگان به تصویر بکشد.

هِرالد

روزنامه هرالد چاپ اسکاتلند این سوال را مطرح می کند که آیا سال ۲۰۲۲ سال پایانی برای اتحاد بریتانیا خواهد بود؟ این روزنامه معتقد است چند قطبی شدن، قبیله گرایی و تفرقه، اتحاد کشورهای بریتانیا را به اندازه مو باریک کرده است. هرالد همچنین در گزارش اختصاصی، از کنترل مستقیم یک سری برنامه مستند که توسط تهیه کننده ای اسکاتلندی برای شبکه بی بی سی ساخته شده بود، توسط دولت چین خبر می دهد.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل در گزارشی به اوج گیری شدید ویروس کرونا با سویه اومیکرون در اسرائیل پرداخته است. این روزنامه می گوید مقامات اسرائیلی شاهد پنج هزار مبتلای روزانه جدید بوده اند که حال ۱۰۰ بیمار از بین آن ها وخیم گزارش شده است. این روزنامه همچنین به راهپیمایی مردم عراق در بزرگداشت سردار سلیمانی پرداخته و همینطور صحبت های محمود عباس را منعکس می کند که اسرائیل را به تروریسم سازمان یافته و پاکسازی قومی متهم کرده است.

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز همانگونه که پیش بینی می شد عکس و گزارش اصلی صفحه نخست خود را به مراسم معارفه اریک آدامز، صد و دهمین شهردار تاریخ نیویورک اختصاص داده است. آدامز در سخنرانی خود گفت: «به من اعتماد کنید، ما برای یک بازگشت بزرگ آماده هستیم، چون اینجا نیویورک است» این روزنامه در گزارش خود معتقد است، بحران سلامت، مشکلات اقتصادی و جرم و جنایت، از همان روز اول چالش های شهردار جدید نیویورک خواهد بود.

لو پاریزیه

روزنامه لو پاریزیه چاپ فرانسه در دومین روز سال نو ترجیح داده که خوانندگان خود که مسلما وقت زیادی را در تعطیلات پای تلویزیون هایشان خواهند گذراند را با بهترین سریال های تلویزیونی پیش رو آشنا کند. این روزنامه در گزارش خود با تیتر «مجموعه های تلویزیونی که تکانتان خواهند داد» چندین سریال داغ برای سال ۲۰۲۲ را معرفی کرده که از بین آن ها می توان به «خانه اژدها» که پیش درآمد سریال مشهور بازی تاج و تخت است، «زمانه طلاکاری شده»، «وایکینگ والهالا»، «دنیای فردا» و «ماری آنتوانت» اشاره کرد.

پراوینس

روزنامه پراوینس چاپ کانادا در مقاله ای جالب توجه به تاثیرات بعضا مضر آب و هوا و طبیعت زیبای استان بریتیش کلمبیای کانادا بر سلامت افراد پرداخته است! این استان که به خاطر همین زیبایی و آب و هوای خوبش همیشه به عنوان یکی از مقاصد اصلی مهاجرین جدید به کانادا محسوب می شود، اکنون شاید آنقدر نیز از این بابت خوب نباشد. بر طبق یافته های جدید شاید آب و هوای خوب و پاک برای افراد عادی باعث کاهش استرس شود، اما برای افرادی که پیش از این دچار مشکلات روحی و استرس هستند، می تواند باعث به وجود آمدن مشکلی به نام اضطراب آب و هوایی شده و حالشان را بدتر کند.

هندو

روزنامه هندو چاپ هند گزارش اصلی خود را به اوج گیری مجدد بیماری کرونا در هند اختصاص داده که بعد از مدت ها تعداد مبتلایان، دوباره رقم ۲۰۰ هزار نفر را رد کرده است. این روزنامه همچنین به اتفاق ناگوار در مراسم سال نوی میلادی در معبد وایشنو دِوی در منطقه جامو و کشمیر هند پرداخته است که به خاطر ازدحام جمعیت و زیر دست و پا ماندن عده ای شاهد ۱۲ نفر و زخمی شدن ۱۵ نفر بودیم.

استار تریبون

روزنامه استار تریبون چاپ ایالت مینه سوتای آمریکا در گزارشی اختصاصی، نگاه جالبی به وقایع ششم ژانویه سال گذشته میلادی و حمله طرفداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا داشته است. این روزنامه در گزارش خود با عنوان «راه یک خانواده به ۶ ژانویه»، داستان یک خانواده اهل ایالت مینه سوتا را منتشر کرده که چگونه شرایط مختلف دست به دست هم داده و به آن ها کمک کرده تا مسافر واشینگتن شده و جزو افرادی باشند که به کنگره آمریکا هجوم می برند.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارشی، روز اول ژانویه امسال در این کشور را گرمترین روز آغاز سال نو از زمانی که دما در انگلیس ثبت می شده لقب داده است. در روز اول ژانویه ۲۰۲۲ دمای هوای انگلیس به میانگین ۱۶.۳ درجه سانتیگراد رسیده که بالاترین میزان دما در این روز در تاریخ است. این روزنامه همچنین به آمار ۱۶۲۵۷۲ مبتلای جدید به کرونا در انگلیس اشاره کرده و از تشدید سخت گیری ها در مدارس برای استفاده از ماسک خبر می دهد.

ساندی استار

روزنامه ساندی استار چاپ کانادا پرونده اصلی این شماره خود را به تاثیر همه گیری کووید ۱۹ در این کشور و بر جابجایی های گسترده مردم از خانه هایشان اختصاص داده است. این روزنامه می گوید همه گیری ویروس کرونا منجر شده که مردم در زمینه جابجایی محل زندگی خود در کانادا به کارهای جسورانه ای دست بزنند و شهرهای جدید و حتی مکان های دور افتاده در دل طبیعت را امتحان کنند. اما سوال اینجاست که آیا خوشبختی را پیدا کردند؟

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.