سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور افزایش سرعت شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و سویه اومیکرون در مناطق حاشیه شهر مشهد، خدمات تشخیصی و تست رپید در این مناطق گسترش می‌یابد.

سنجش کرونایی حاشیه‌نشینان مشهد گسترش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدعلی کیانی امروز  در نشست قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این راستا تست رپید توسط معاونت بهداشتی دانشگاه در اختیار درمانگاههای فعال در مناطق حاشیه شهر قرار می گیرد تا ضمن کاهش هزینه‌ها، روند خدمات‌رسانی و تشخیص بیماری در صورت مواجهه با موج ششم کرونا،  با سرعت بیشتری صورت گیرد.  
وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ۲۰ مرکز رمدسیویر در مناطق مختلف شهر مشهد در راستای تجویز و تزریق این دارو راه‌اندازی شده است، این در حالی است که داروی رمدسیویر تنها در مراکز درمانی تجویز می‌شود و تجویز و تزریق این دارو در منازل ممنوع است.  
دکتر کیانی گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه باید نسبت به تامین دارو و داروخانه‌های توزیع کننده آن اقدامات لازم را انجام دهد تا در صورت مواجهه احتمالی با موج کرونا، خدمات به شکل مطلوبی به بیماران ارائه شود.  
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی بهترین راه کنترل بیماری اومیکرون، واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، افزود: بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است و شهروندان در زمان مقرر برای دریافت دزهای دوم و سوم واکسن خود اقدام نمایند تا از سطح ایمنی کافی در مقابل این ویروس برخوردار باشند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

هم اکنون از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی فقط بردسکن از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۲۹۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۱ هزار و ۷۳۶ نفر رسیده است.

تاکنون ۶ میلیون و ۴۴ هزار و ۲۴۷ نفر از بیماران نیز بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

همچنین تاکنون ۵۹ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۹۵۰ دُز اول، ۵۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۲۷۶ دُز دوم و هشت میلیون و ۷۵۲ هزار و ۱۸ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۰ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۴۴ دُز رسیده است.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.