معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ابتلا به امیکرون در بین دانش‌آموزان استان به ما گزارش نشده است، گفت: ستاد مقابله با کرونای استان می‌تواند برای تعطیلی مدارس تصمیم بگیرد اما در دو جلسه گذشته نتیجه‌گیری جلسه بر ادامه روند حضوری بوده است.

مخالفت ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی با تعطیلی مدارس/بر آموزش حضوری تاکید داریم

به گزارش قدس آنلاین، صفدر سلطانی درخصوص تصمیم آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس با توجه به نگرانی‌ها درخصوص شیوع امیکرون اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت آموزش حضوری ضرورت داشته و آموزش غیر حضوری آسیب‌های زیادی در حوزه های پرورشی، جسمی حرکتی و ... داشته است، آموزش حضوری با تایید ستاد ملی مقابله با کرونا در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مبنای آموزش حضوری براساس دستورالعمل‌های ملی مقابله با کروناست. تصمیمات درخصوص حضوری یا مجازی شدن مدارس را ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند. بخشی از این فرآیند اخیرا به ستادهای استانی مقابله با کرونا واگذار شده است. ستاد مقابله با کرونای استان می‌تواند برای تعطیلی مدارس تصمیم بگیرد اما در دو جلسه گذشته نتیجه‌گیری جلسه بر ادامه روند حضوری بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با توجه به تاکیداتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا درخصوص آموزش حضوری داشته است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که درحال حاضر براساس دستورالعمل صفرشش اقدام می‌کنیم، آموزش حضوری با رعایت گروه‌بندی دانش‌آموزان انجام می‌شود. گروه‌بندی دانش‌آموزان در مدارس با جمعیت زیاد است و در مدارس با جمعیت کم همچون مدارس روستایی و عشایری مشکل فاصله‌گذاری اجتماعی نداریم.

سلطانی با اشاره به اینکه با توجه به گسترش سویه امیکرون و تهدیداتی که در این حوزه داریم آمارها را دانشگاه علوم پزشکی احصا کرده و در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده و تصمیم‌گیری در خصوص غیرحضوری شدن مدارس گرفته می‌شود، بیان کرد: تا امروز به جز درمورد مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس استثنایی هیچ دستوری مبنی بر عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که پروتکل‌ها در مدارس رعایت شود و آموزش حضوری برقرار باشد، گفت: مدارس برای بازگشایی نیازمند دریافت مجوز بودند؛ زیرا آنها باید توانایی رعایت پروتکل‌ها را داشته باشند. در رابطه با  برخی مدارس که توان کمتری در حوزه نیروی انسانی، مباحث مالی و ... داشتند و نمی‌تواتستند مجوز بازگشایی بگیرند،  بیشتر اعتراضات اولیا به حوزه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش برای بسته بودن مدارس بود و خانواده‌ها خواستار بازگشایی مدارس بودند؛ بنابراین این موضوع دوسویه است برخی خانواده‌ها دغدغه بهداشت و برخی دغدغه آموزش حضوری دارند. درحال حاضر تمام مدارس استان مجوز بازگشایی را دریافت کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درخصوص آمار دانش‌آموزان مبتلا به کرونا عنوان کرد: آمارها در این حوزه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است، اما تاکنون موردی از ابتلا به امیکرون در بین دانش‌آموزان به ما گزارش نداده‌اند.

دانش‌آموزان واکسن نزده باید تست پی‌سی‌آر بدهند؟

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص الزام دانش‌آموزان واکسن نزده به انجام تست پی‌سی‌آر اظهار کرد: در خصوص عدم حضور دانش‌آموزان واکسن نزده در مدرسه یا عدم حضور دانش‌آموزانی که حداقل یکبار در هفته پی‌سی‌آر منفی نیاورند، بین دو وزارت بهداشت و آموزش و پرورش اختلاف نظر وجود دارد. پروتکلی با عنوان صفرهفت  را وزارت بهداشت تهیه کرده و آن را به شبکه‌های بهداشت ابلاغ کرده است. در آن پروتکل آمده که اگر دانش‌آموزی واکسن تزریق نکرده حق شرکت در کلاس حضوری را ندارد مگر اینکه پی‌سی‌آر منفی ارائه کند، اما با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا که این مسئله را به توافق بین دو وزارتخانه موکول کرده و این مسئله در دو وزارتخانه مورد تایید و ابلاغ قرار نگرفته است لذا این مسئله مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را ندارد و وزارت آموزش و پرورش هم آن را ابلاغ نکرده است.

سلطانی درمورد دستورالعمل چگونگی برخورد با دانش‌آموزی که علائم کرونا دارد، تصریح کرد: از حضور دانش‌آموزانی که دچار علائم باشند در مدرسه ممانعت می‌شود. تاکید کردیم حتی در مدارس یک اتاق قرنطینه وجود داشته باشد تا مدتی که والدین دانش‌آموز علامت‌دار کرونا دنبال او می‌آیند، این دانش‌آموز در قرنطینه باشد. دانش‌آموزان علامت دار با تایید پزشک معتمد آموزش و پرورش به کلاس برمی‌گردند؛ یعنی پزشک باید گواهی بدهد که او کرونا ندارد. ممکن است تایید پزشک با انجام تست کرونا یا بدون آن باشد که این موضوع بستگی به پزشک دارد. همچنین تست منفی کرونا هم به تنهایی برای بازگشت دانش‌آموز به مدرسه مورد قبول است و نیاز به تایید پزشک ندارد.

۷۶ درصد دانش‌آموزان  استان دوز دوم را تزریق کرده‌اند

وی با  بیان اینکه آمار واکسیناسیون بین دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال خراسان رضوی در دوز اول ۹۴  درصد و در دوز دوم ۷۶ درصد است، گفت: تاکید ما به دانش‌آموزان این است که واکسن تزریق کنند حتی نام  دانش‌آموزانی که واکسن تزریق نکرده‌اند احصا شده و با خانواده‌های آنها صحبت می‌کنیم تا اگر امکانات مراجعه برای واکسن را  ندارند این امکانات فراهم شود یا اگر اعتقادی به واکسن ندارند، اقناع شوند. در نهایت اما در این زمینه اجباری وجود ندارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به آمار ۶ درصدی معلمان واکسن نزده دراستان خاطرنشان کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شده تعداد زیادی از این افراد با توجه به بیماریهایی که داشتند نمی‌توانستند واکسن تزریق کنند. درخصوص سایر افراد هم به ادارات  آموزش و پرورش تاکید کردیم که تعیین تکلیف شوند و حتما واکسن تزریق کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.