همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و ایام گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی سمینار «شهید سلیمانی نماد بیداری اسلامی» به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «پیشاور» پاکستان برگزار شد.

همایش شهید سلیمانی نماد بیداری اسلامی در پیشاور برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین این همایش با حضور شماری از علمای مذاهب اسلامی، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی پاکستان در تالار اجتماعات نمایندگی فرهنگی کشورمان در پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا برگزار شد.

«حمید رضا قمی» سرکنسول ایران در پیشاور، «مهران اسکندریان» رئیس خانه فرهنگ کشورمان و جمعی از روسای احزاب و گروه مذهبی و سیاسی ایالت خیبرپختونخوا نیز در این همایش شرکت کردند.

در ابتدای این  همایش کلیپی درباره معرفی و سیری بر زندگی پر بار شهید حاج قاسم سلیمانی با زیرنویس اردو پخش شد و در  ادامه سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به همراه ترجمه آن به زبان اردو برای حضار پخش شد.

حجت الاسلام شهریاری ضمن خیرمقدم به مهمانان و دست اندر کاران این همایش از حضور علما و فرهیختگان، بزرگان و برجستگان شهر پیشاور برای تقدیر و یادمان سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی تمجید کرد.

وی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی به حق، سردار دل ها بود، ایشان نه تنها بر سرزمین ها  بلکه بر دلهای همه مسلمانان جهان نیز سرداری می کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: همه مسلمانان از سراسر جهان به ایشان عشق می ورزیدند، عشق رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل عشقی بود که حاج قاسم به شهادت و لقای به خداوند متعال داشت.

وی خاطر نشان کرد: حاج قاسم در طول زندگی خود پرچمدار وحدت و تقریب مذاهب و ادیان بود، ایشان درجنگ با داعش هیچ فرقی در دفاع از شیعه و سنی قائل نبود ، هنگامیکه تلاش ها و مجاهدت های خودشان در عراق و سوریه برای شکست داعش را دنبال می نمود، درنظرشان شیعه و سنی برابر بوده و همواره تلاش می نمود تا سران احزاب و گروه ها، جمعیت های مختلف و مذاهب را با یکدیگر متحد کند

وی یاد آور شد: شعار سردار سلیمانی "واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا" بود و همواره منادی چنگ به ریسمان واحد الهی و دوری از تفرقه بود.

حمید رضا قمی سرکنسول ایران در پیشاور نیز با قدردانی از شرکت کنندگان در همایش گفت که  حضور پر شور و متنوع علما، شخصیت های مذهبی، سیاسی و فرهنگی از نقاط مختلف ایالت خیبرپختونخوا نشان همبستگی تاریخی مردم پاکستان به ملت ایران، شهدای مقاومت و استکبارستیزی است.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی به حق، نماد بیداری اسلامی، وحدت و یکپارچگی، مدافع مظلومان جهان و مجاهدی خستگی ناپذیر بود و نقش موثری در نابودی داعش و برهم زدن معادلات و دسیسه‌های استکبار جهانی درکشورهای اسلامی داشت .

سرکنسول ایران در پیشاور با اشاره به ویژگی های سردار سلیمانی خاطرنشان کرد وی  علاوه بر  توانمندی های نظامی،فردی  شجاع ،مخلص ،دست پاک ،انسان دوست و در دل مردم جای داشت و به صفات معنوی زیادی آراسته بود.

علامه "محمد اقبال بهشتی" معاون رییس حزب وحدت مسلمین پاکستان با بیان چند خاطره از زندگی پربار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: با نگرش به زندگی این شهید بزرگوار و خدمات بزرگی که ایشان برای جامعه اسلامی انجام داد، می توان گفت: وجود شهید سلیمانی برای امت اسلامی هدیه ای الهی بود.

وی با بیان اینکه خبر شهادت سردار سلیمانی شوک بزرگی به مقاومت اسلامی وارد  کرد گفت خدمات بی‌بدیل شهید سلیمانی در عرصه دفاع از جوامع اسلامی به عنوان سرباز قدس و اسلام برکسی پوشیده نبوده و جدیت، هوشمندی و بصیرت ایشان، الگویی بی نظیر برای تمامی انسان‌های آزادی خواه جهان است.

علامه "خورشید انور جوادی" مدیر حوزه علمیه عسکریه در شهر هنگو، با تاکید بر اینکه، حاج قاسم سلیمانی نه یک فرد، بلکه یک مکتب فکری انقلابی بود، اظهار داشت: دنیای امروز دنیایی خاص و با شرایطی متفاوت است  و در چنین شرایطی برای رسیدن به ارزش ها و اهداف والا و بازگرداندن عزت و شرف به جامعه اسلامی، مسلمانان بایستی شهیدسلیمانی را به عنوان الگویی مناسب قرار  دهند.

وی درخصوص اندیشه و تفکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: این شهید سرفراز اسلام به راستی متوجه عمق توطئه و شیطنت های استکبار جهانی علیه ملت های مسلمان شده بود و به عنوان محور مقاومت علیه آنان همواره درمیدان حضور داشت .

علامه "عارف واحدی" دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان با تاکید بر شخصیت فرامرزی سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: ایشان، تنها به ایران و ایرانیان تعلق نداشت بلکه به تمام جامعه بشری و مسلمانان جهان تعلق داشت.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.