در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، حرم مطهر رضوی در سوگ بانوی دوعالم سیاه‌پوش شد.

حرم مطهر رضوی در سوگ حضرت فاطمه زهرا(س) سیاه‌پوش شد

به گزارش قدس آنلاین، به مناسبت فرارسیدن سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص)، بارگاه ملکوتی رضوی به همت خادمان اداره روشنایی این آستان مقدس با نصب کتیبه و پارچه مشکی سیاه‌پوش شده و آماده میزبانی از زائران و مجاورانی است که برای عرض تسلیت به ساحت امام هشتم(ع) و شرکت در مراسم‌های مذهبی ایام فاطمیه به این آستان مقدس مشرف می‌شوند.  
سیاه‌پوشی ایام فاطمیه حرم رضوی از آستانه ۱۳ جمادی‌الاول آغاز شده بود که همزمان با دهه دوم فاطمیه وسعت سیاه‌پوشی‌ها افزایش یافته است.
عباراتی با مضامین «یا زهراء» «یا زهراء سلام الله علیها/ اللهم عجل لولیک الفرج»، «یا فاطمه الزهرا» و «یا عصمه الله الکبری/ یا بنت رسول الله یا زوجه ولی الله» بر روی کتیبه‌ها فضای صحن و سرای رضوی را حال و هوای فاطمی کرده است.
پارچه‌های مشکی نیز دورتا دور سقاخانه‌ صحن‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، نقاره‌خانه و گلدسته‌های حرم مطهر نیز نصب شده که اشعار آیینی، تذکره صاحب الزمان(عج) و عبارت‌ «یا زهرا» بر روی آنها به چشم می‌خورد.
همچنین کتیبه‌های عمودی در صحن و سرای رضوی به ویژه دورتادور صحن‌های مرکزی نصب شده است و حال و هوای ماتم و عزای ایام فاطمیه را بیش از پیش به محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) منتقل می‌کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.