معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: ورود زائران خارجی به مشهدالرضا(ع) از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۳۴ درصد رشد یافته است.

ورود زائران خارجی به مشهد رشد ۴۳۴ درصدی داشته است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد بدون ذکر ارقام بیشتر در این زمینه افزود: بر این اساس تنها در آذر ماه امسال ۶۹ هزار و ۳۴۷ زائر خارجی به این شهر وارد شده‌اند که این روند در حال ادامه است.

وی بدون اشاره به آمار ورود زائران داخلی ادامه داد: در بخش زائران داخلی نیز امسال شاهد رشد ۲۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های متنوع و متعدد این معاونت در زمینه توسعه و تسهیل زیارت گفت:تکمیل زیرساخت و پروژه های زیربنایی شهر مشهد، کاهش فاصله زمانی مسافرت از کانون‌های جمعیتی کشور به ویژه تهران با پیگیری پروژه مهم قطار برقی و سریع السیر تهران- مشهد و پیگیری برای تسریع ساخت زائرسراهای ارزان قیمت استانها، نهادها و موسسات عمومی و مردمی از مهمترین برنامه‌های مذکور است.

گنابادی نژاد با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی برای حمایت از زیارت گروه‌های هدف خاص مثل زیارت اولی‌ها، زوجهای جوان، سالمندان، کارکنان دولت افزود:بسترسازی و رفع موانع مرتبط با سرمایه‌گذاری مسلمانان خارجی در محدوده بافت مرکزی مشهد با توجه به مصوبات مجلس شورای اسلامی در این خصوص، زمینه‌سازی برای افزایش ورود زائران خارجی، تقویت زیرساخت های مرتبط با گردشگری سلامت که این موضوع با توجه به جنبه های معنوی و اعتقادی می تواند به عنوان یک ظرفیت منحصر به فرد تلقی شود از مهمترین برنامه‌های در دست انجام در خراسان رضوی است.

وی توجه به کانونهای مشتاق زیارت در مناطق اردو زبان پاکستان و هند با توجه به مشترکات عمیق فرهنگی و زبانی و توسعه و تقویت زیرساختها و احداث و تکمیل زائرسراها در مناطق مرزی و توجه به زایرسرای میرجاوه و دوغارون را از دیگر موضوعات مهم برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی در حوزه گردشگری دانست.

او تاکید کرد:مجموعه برنامه هایی معطوف به زیارت ارزان و امن از طریق ارائه تسهیلات و خدمات ویژه به گروههای زیارتی در دستور کار است که نسبت به آن اطلاع‌رسانی بیشتر انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.