حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در جلسه هیات دولت که ۱۲ دی ماه برگزار شد برای تسریع پرداخت غرامت به خانواده‌های حادثه هواپیمای اوکراینی دستور ویژه ای صادر کرد، این موضوع سبب شد پرداخت غرامت به خانواده‌های حادثه هواپیمای اوکراینی سرعت گرفت.

پرداخت غرامت به خانواده‌های حادثه هواپیمای اوکراینی سرعت گرفت/ پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار دلار برای هر جانباخته

به گزارش قدس آنلاین، دو سال قبل در چنین روزی یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز (چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه) از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان باختند. چند روز بعد از این حادثه مشخص شد که خطای انسانی موجب اصابت موشک به این هواپیمای مسافری شده است.

بعد از وقوع این حادثه، جلسات چندجانبه ایران با کشورهای ذی‌نفع در سانحه سقوط در محل سازمان هواپیمایی ایران برگزار شد. در این مذاکرات، طرفین بر سر اخذ غرامت به تفاهم رسیدند و گزارش نهایی سانحه سقوط توسط ایران آماده و منتشر شد.

دولت در دی‌ماه سال گذشته نیز تصویب کرد که خسارات ناشی از فوت جانباختگان، بدون هیچ‌گونه تبعیض ناشی از ملیت، تابعیت و جنسیت و بر اساس قوانین متبوع کشورهای جانباختگان، به ورثه آن‌ها پرداخت شود.

پرداخت غرامت به خانواده‌های حادثه هواپیمای اوکراینی سرعت گرفت

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در جلسه هیات دولت که ۱۲ دی ماه برگزار شد برای تسریع پرداخت غرامت به خانواده‌های حادثه هواپیمای اوکراینی دستور ویژه صادر کرد و پس از آن پرداخت غرامت به خانواده‌های حادثه هواپیمای اوکراینی سرعت گرفت.

فرآیند پرداخت ۱۵۰ هزار دلار به ورثه جانباختگان هواپیمایی اوکراینی انجام شد

روز گذشته معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این باره گفت: ستاد پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار دلار به عنوان دلجویی و تلطیف آلام به ورثه جانباختگان هواپیمای اوکراینی در وزارت راه و شهرسازی تشکیل و عده‌ای از خانواده‌ها مبلغ را دریافت کردند و برای باقی خانواده‌ها به محض مراجعه این مبلغ پرداخت خواهد شد.

به گفته آرش خدایی، بر اساس مصوبه هیات دولت برای هر جانباخته‌، مبلغ ۱۵۰ هزار دلار پرداخت خواهد شد، همچنین، تمام جزئیات درباره روش پرداخت بررسی شده و در حال پرداخت به خانواده‌ها هستیم، ضمن اینکه چندین خانواده هم این مبلغ را دریافت کرده‌اند و مراحل قانونی پرداخت نیز برای برخی دیگر از خانواده‌ها انجام شده است.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی البته به این نکته نیز تاکید داشته که پرداخت این مبلغ به معنی سلب حق خانواده‌ها برای پیگیری پرونده نزد مراجع ذی‌صلاح نخواهد بود، حتی در مصوبه هیات دولت آمده که برداشت این نباشد که در ازای دریافت این مبلغ خانواده‌ها از پیگیری خود منصرف شوند.

به گفته خدایی مصوبه هیات دولت تاکید دارد که پرداخت این مبلغ حق پیگیری قضایی را از خانواده‌ها منع نمی‌کند.

وی خبر داد: همکاران در ستاد پرداخت این مبلغ به جانباختگان هواپیمایی اوکراینی در وزارت راه و شهرسازی آماده هستند تا به محض مراجعه با تسهیل همه امور مبلغ مصوب پرداخت شود.

معاون استاندارد سازمان هواپیمایی ادامه داد: برای همه ۱۷۶ جانباخته این مبلغ در نظر گرفته شده است که به عنوان دلجویی است و خسارت بار مسافران نیر جداگانه محاسبه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.