دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با برگزاری آیین افتتاحیه در حوزه هنری آغاز به کار کرد.

دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، عصر امروز (شنبه ۱۸ دی‌ماه) در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

پس از پخش کلیپی در تجلیل از مقام شامخ شهدا، روحانیون و بزرگان دینی و ادبی ایران زمین و همچنین تقدیر از ظلم ستیزان تاریخ و جغرافیا،  دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار رسما آغاز به کار خود را اعلام کرد. 

پس از آن مادر شهیدان علیرضا و محمدرضا خالقی پور روی صحنه آمد و  از مادران شهدا و رزمندگانی یاد کرد که در طول هشت سال دفاع مقدس از پختن نان و بافتن دستکش تا تقدیم کردن فرزندانشان برای میهن، از خاک ایران دفاع کردند. 

وی تأکید کرد: ما یک سردار سلیمانی را از دست ندادیم؛ ما در این سال‌ها هزاران سردار سلیمانی را از دست دادیم اما امروز فرزندانی داریم که مادرانشان آنان را حامی وطن تربیت کرده‌اند. 

در این مراسم که از برگزیدگان بخش‌های «نماهنگ»، «برنامه تلویزیونی»، «پویانمایی»، «فیلم ما»، و «فیلمنامه» تقدیر می‌شود،‌ پاسداشت مرحوم محمدسرور رجایی شاعر و نویسنده افغانستانی نیز صورت می‌گیرد. 

نوید نجات بخش کارآفرین و نویسنده کتاب تندتر از عقربه ها حرکت کن در این مراسم یادآور شد: حرف ناامیدانه زدن امروز به نفع ما نیست. 
به عقیده ما امروز بهترین نقطه عالم جمهوری اسلامی است امروز ما با جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی دارای هویت هستیم. خدا ساختار خلقت ما را با تحقیق و توسعه آفریده است. تحقیق و توسعه صرفا کاری فنی نیست. باید ببینیم امروز چطور می‌توانیم یک ملت مانند زمانی باشیم که مساجد ما مکان تجمیع سربازان برای جنگ و خط مقدم بود و امروز باید همین حرکت را برای جنگ اقتصادی داشته باشیم.
وی ادامه داد: آن چیزی که ما در شرکت بهیار صنعت می‌بینیم این است که دائم دنبال هویت خود هستیم و این امکان هویت یابی در انقلاب و جمهوری اسلامی وجود داشته و دارد.

برنامه اکران آثار دوازدهمین جشنواره فیلم عمار، از ۱۹ الی ۲۳ دی در سینما فلسطین تهران و شهرستان‌ها برقرار است.​​​​​​

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.