جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بستری در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی با اجرای طرح مدیریت هوشمند تخت‌های بستری برای آمادگی مواجهه با موج احتمالی کرونا پیش‌بینی شده است.

۲ هزار و ۵۰۰ تخت بستری برای مواجهه با موج کرونا در خراسان رضوی پیش‌بینی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر ایوب توکلیان افزود: با توجه به مصوبات قبلی قرارگاه و تاکید بر طراحی نظام هوشمند مدیریت تخت‌های بستری بیماران کووید ۱۹، اجرای برنامه نشانه دار کردن تخت های دارای پتانسیل پذیرش بیمار مبتلا به کووید ۱۹، در دستور کار کمیته قرار گرفت.  
وی بیان کرد: پس از پیگیری‌های متعدد و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان خبره حوزه‌های فناوری اطلاعات، اقتصاد درمان، اطلاعات سلامت و نظارت بر درمان،  گسترش زیرساخت‌های HIS (سیستم اطلاعات بیمارستانی)   و نشانه‌دار نمودن تخت‌های بیمارستانی انجام شده و در مراحل پایانی قرار دارد.
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمادگی کامل اورژانس ها خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت آمادگی بخش‌های اورژانس بیمارستانی و ضرورت مدیریت تخت‌های بستری اورژانس‌ها، بازدید از اورژانس بیمارستانها در دستور کار کمیته درمان قرار گرفته است.
دکتر توکلیان افزود: در هفته گذشته اورژانس بیمارستانها مورد بازدید قرار گرفته و متناسب با شرایط آنها تصمیمات لازم به خصوص در مدیریت ناوگان مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کلانشهر مشهد و ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد.  
ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
در حال حاضر حدود ۳۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
از بین ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲ شهر از نظر کرونا در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.
به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز شنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۶۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۹۲۵ نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۸۴۷ نفر رسید.
تا کنون ۶ میلیون ۵۰ هزار و ۴۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و یک هزار و ۸۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۶۰ میلیون و ۶۶ هزار و ۲۵ نفر دُز اول، ۵۲ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۶۴۱ نفر دُز دوم و ۹ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۵۵۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۲ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۲۱۹ دُز رسید.
همچنین در شبانه روز گذشته ۴۵۱ هزار و ۷۹۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۳۰۳ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۴۶۷ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۴۹۹ هزار و ۰۱۶ نفر را گرفته است. ۲۵۸ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۱۶۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۶۰ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۴۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۸۵۸ هزار و ۳۴۶ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی از لیست جدول ۱۰ کشوری که بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد حذف شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.