وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره اینکه عمان نقشی کلیدی در تسهیل روابط و مناسبات کشورمان با حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی حاشیه این دریا دارد، گفت: به دنبال توسعه شبکه پیوند همسایگان در جنوب هستیم.

به دنبال توسعه شبکه پیوند همسایگان در جنوب هستیم

به گزارش خبرنگار اعزامی قدس به مسقط، برای دیداری یک روزه و رایزنی با مقامات عمان وارد مسقط شد و مورد استقبال رسمی همتای خود قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان در بدو ورود به عمان، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دیدارهای سطح بالای خود در این سفر یک روزه روابط تهران و مسقط را دیرینه و پایدار نامید و گفت: ما در مسیر این روابط مستمر، علاقمند هستیم همکاریهای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و تجاری را به سطح بالاتری از وضع موجود ارتقا بدهیم از جمله در موضوع توافق چهارجانبه ای که برای احیای خط ترانزیتی که در گذشته به امضای عمان، ایران، ترکمنستان و ازبکستان رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد این سفر بتوانیم با توجه به نگاه دولت سیزدهم به سیاست همسایگی و اتفاقات خوبی که در ماه های اخیر در مناسبات ما با همسایگان شمالی رخ داده، در حوزه همسایگانمان در خلیج فارس هم بتوانیم شبکه پیوند همسایگان را توسعه بدهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان  در خصوص نقش مسقط در ادامه توافق هسته‌ای در صورت موفقیت مذاکرات وین و احیای برجام گفت: سلطان عمان و وزیر خارجه این کشور همواره در موضوعات منطقه ای و بین المللی داشته باشند.ما مقامات عمان را در جریان این وضعیت گفتگوهای هسته ای در وین به صورت مستمر قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: امروز نیز فرصتی است تا از نردیک بیشتر در این رابطه صحبت کنیم. طبعا از ابتکارات عمان در مسیر همکارایهای منطقه ای و مسیر درستی که امروز در وین جریان دارد استفاد ه لازم را خواهیم برد و مشورت های لازم را با عمان و دیگر دوستان و متحدینمان در منطقه ادامه مسائل خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.