وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه برخی طرف‌ها در مذاکرات وین تلاش دارند با انتقال نادرست مطالب به همسایگان ما موجبان نگرانی آن‌ها را فراهم کنند، گفت: همسایگان ما حق دارند در جریان تحولات و آنچه در وین می‌گذرد قرار گیرند و ما روایت خودمان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

همسایگان ایران حق دارند در جریان تحولات مذاکرات در وین قرار بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه برخی طرف‌ها در مذاکرات وین تلاش دارند با انتقال نادرست مطالب به همسایگان ما موجبان نگرانی آن‌ها را فراهم کنند، گفت: همسایگان ما حق دارند در جریان تحولات و آنچه در وین می‌گذرد قرار گیرند و ما روایت خودمان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم. 

حسین امیر عبداللهیان در پایان دیدارهایش در دوحه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در گفتگوهایم با امیر قطر و وزیر خارجه این کشور، درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات مختلفی که در روابط وجود دارد و مشکلات اندکی که در این زمینه وجود داشت گفتگو کردیم. مسائلی که به فعالیت بهتر تجار ما در ارتباط با قطر می‌تواند کمک کند. 

وی افزود: در خصوص مناسبات دو کشور و دیدگاه‌های  ارزشمندی که توسط امیر قطر مطرح شد توافق ردیم که در روزهای  آینده شماری از وزرای ما بر مبنای دعوتی که از سوی قطر صورت گرفته به این کشور سفر کنند و درباره موضوعات تجاری، اقتصادی و همکاری‌های فی و علمی  در حوزه‌های  مورد علاقه دو طرف ازجمله مسئله بهداشت و خدمات پزشکی به‌ویژه  مهار کرونا در قطر با توجه به  تجارب دو کشور به‌زودی هیئتی از کشورمان به دوحه سفر خواهند کرد تبادل این تجربیان می‌تواند به دو طرف کمک کند البته ما آمادگی  داریم با توجه به موج قوی کرونا در روزهای اخیر در قطر به  این کشور کمک کنیم. 

ویر امور خارجه یکی از موضوعات  مهم را همکاری‌های منطقه‌ای خواند و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران پارها ایده‌هایی را برای تقویت روند همکاری و گفتگوهایی که منجر به همکاری در خلیج‌فارس بشود ارائه داده‌ایم. امیر قطر ازجمله سران کشورهای منطقه هستند که از این ایده‌ها استقبال کرده‌اند. 

وی بابیان اینکه ما معتقدیم راه‌حل برخی از بحران‌ها در منطقه  صرفاً سیاسی است اظهار داشت: نباید از مسیر روز، نظامی‌گری و هژمونی مسائل منطقه را حل‌وفصل کنند. 

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه همواره در هر  راه‌حلی نقش اساسی دارد و ما طرف خوب تحولات در منطقه بوده این در مبارزه با داعش و گفتگوهای  منطقه‌ای و از هر پیشنهادی که به حل مسائل و ثبات در منطقه کمک کند استقبال و حمایت می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: امروز هم از حمایت امیر قطر و ایده‌هایی که برای همکاری منطقه دارند شنیدیم و از آن حمایت می‌کنیم و پیشنهادهایمان را به آن‌ها اضافه خواهیم کرد.  

امیر عبداللهیان با اشاره به مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها و رایزنی‌هایش در دوحه و مسقط در این خصوص هم اظهار داشت: ما دوستانمان را در منطقه در جریان تحولات وین قراردادیم و همسایگان ما از این حق برخوردارند که در جریان این مسئله و آنچه بین ما و ۱+۴ می‌گذرد قرار گیرند. و دستاوردهای ما در حوزه فناوری هسته‌ای می‌تواند در اختیار آن‌ها قرار بگیرد. 

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه برخی طرف‌ها در وین تلاش می‌کنند با انتقال نادرست مطالب به همسایگان ما موجبان نگرانی آن‌ها را فراهم کنند افزود: ما آن‌ها را در جریان روایت خودمان قرار می‌دهیم و دوستان ما هم مشورت‌هایی را به ما می‌دهند که در میز مذاکرات کمک‌کننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.