ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور توانسته‌اند به مزدوران و عناصر داعشی وابسته به امارات در جنوب یمن تلفات و خسارات سنگینی وارد کنند.

تلفات سنگین مزدوران و داعشی‌های امارات در جنوب یمن

به گزارش قدس آنلاین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، ظهر امروز، از تلفات سنگین مزدوران اماراتی در استان شبوه (جنوب یمن) خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «به لطف خداوند، نیروهای ما توانستند طی چند روز گذشته خسارت‌های سنگینی به مزدوران و داعشیان امارات در استان شبوه وارد کنند».

یحیی سریع اضافه کرد که نیروهای صنعاء توانسته‌اند تعداد ۵۱۵ نفر از مزدوران و داعشیان امارات از جمله چند فرمانده را از پای درآورند و بیش از ۸۵۰ نفر از آن‌ها را مجروح کنند.

سریع با استناد به داده‌های اطلاعاتی همچنین افزود که ۲۰۰ نفر از مزدوران و داعشیان وابسته به امارات نیز مفقود شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در عین حال، خسارت‌ مادی وارده به ماشین آلات و خودروهای زرهی [مزدوردان] به ۱۰۲ مورد رسیده و تعدادی از توپخانه‌های بزرگ و پیشرفته منهدم شده‌اند».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین خبر داد که ده‌ها موشک به سوی نقاط تجمع مزدوران و داعشیان امارات در استان شبوه شلیک شلیک شده است که در پی این اقدام، ده‌ها تن از آن‌ها کشته و تعداد زیادی مجروح شده‌اند.

یحیی سریع در ادامه با اشاره به اینکه جزئیات دقیق این عملیات‌ها به زودی اعلام خواهد شد، بیان کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ایستادگی در برابر عناصر داعشی و مزدوران اماراتی حماسه‌ای از جهاد، قهرمانی و فداکاری رقم زدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه ضمن تأکید بر آمادگی کامل برای دفاع از کشور یمن، مردم این کشور و مقابله با امارات تا زمان پیروزی، هشدار داد که عواقب اقدامات تنش‌زای امارات سنگین خواهد بود و اماراتی‌ها باید پیامدهای این تنش را متحمل شوند.

مدتی است که درگیری‌های شدیدی میان مزدوران اماراتی و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان شبوه در جریان است.

چندی پیش منابع نظامی یمنی از تلاش عربستان سعودی و امارات عربی متحده برای تحویل استان شبوه یمن به عناصر تروریستی القاعده خبر داده بودند. بنابر گزارش‌ها، اغلب شبه نظامیان حاضر در این گروه، از جریان‌های سلفی- تکفیری هستند.

پیش از این برخی منابع خبر داده بودند که عربستان سعودی به وزیر کشور دولت مستعفی یمن دستور داده است که نیروهای امنیتی حاضر در ابین را توجیه کنند که عبور عناصر القاعده به استان نفت‌خیز شبوه را تسهیل کنند.

 از طرفی دیگر، نیروهای یمنی طی یک هفته‌ گذشته توانستند دو پهپاد جاسوسی متعلق به امارات عربی متحده را حین انجام عملیاتی خصمانه در جنوب این کشور سرنگون کنند.

این دو عملیات در حالی انجام شد که نیروی دریایی یمن اخیرا و در اقدامی بی‌سابقه موفق شد یکی کشتی نظامی اماراتی را در غرب این کشور توقیف کند.

کشتی مذکور که در حال حمل تسلیحات نظامی برای ائتلاف سعودی بود، توسط نیروی دریایی یمن در مجاورت شهر الحدیده یمن توقیف شد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.