تولیت آستان قدس رضوی گفت: رایزن‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌توانند سفرای آستان قدس برای نشر معارف رضوی در جهان باشند.

رایزن‌های فرهنگی سفرای آستان قدس برای نشر معارف رضوی در جهان باشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار رئیس و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به حساسیت فعالیت‌های فرهنگی اشاره و با تأکید بر اهمیت برخورداری از استراتژی فرهنگی برای انجام اقداماتی بنیادی و اثرگذار در حوزه فرهنگ، ابراز کرد: فرصت استثنایی و بی‌نظیری برای ترویج مبانی دینی در اختیار رایزن‌های فرهنگی است که آنان برای اثربخشی در ابعاد فرهنگی باید از روحیه عشق و انگیزه نسبت به کار برخوردار باشند.
وی کار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را بسیار دشوار ارزیابی و عنوان کرد: سفرا و رایزن‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باید از میان نخبگان، دانشمندان و افراد باانگیزه و دغدغه‌‎مند در حوزه‌ مسائل دینی و فرهنگی انتخاب شوند تا بتوانند فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی و پیام رحمانی اهل‌بیت(ع) را به گوش جهانیان برسانند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این حدیث از امام رضا(ع) که «اگر مردم حسن و حقایق کلام ما را بدانند قطعاً پیروی خواهند کرد» گفت: یکی از وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این است که محاسن کلام اهل‌بیت(ع) را به گوش جهانیان برساند.
وی در ادامه به هجمه‎های دشمنان علیه مکتب تشیع اشاره و آن را نشان از اثرگذاری این مکتب دانست و تصریح کرد: فرهنگ تشیع غنی، قدرتمند و زنده است، این مکتب موجب بیداری و آگاهی انسان‌هاست و دلیل دشمنی مستکبران با این مکتب نیز همین امر است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: اهل‌بیت(ع) امروز شاید بیشتر از زمان حیات مبارکشان مظلوم هستند زیرا متأسفانه در کنار احساسات و هیجانات کمتر به عمق‌بخشی دینی و معرفتی مردم نسبت به آن حضرات توجه شده است، احساسات و شور در جای خود بسیار لازم و خوب است اما در کنارش باید به عمق بخشی معرفتی نیز توجه شود و یکی از وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تقویت مبانی دینی و عقبه معرفتی نسبت به ائمه اطهار(ع) است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: بر اساس اسناد تاریخی آستان قدس رضوی درگذشته به کشورهای مختلف برای فعالیت‌های فرهنگی و معرفتی سفیر اعزام می‎کرده است، اکنون نیز نمایندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشورهای مختلف می‌توانند سفرای آستان قدس رضوی در آن کشورها باشند.
وی در ادامه بر اهمیت برنامه‌ریزی برای آشناسازی رایزنان فرهنگی با ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی تأکید و تصریح کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌تواند در عرصه دیپلماسی زیارت نقش مؤثری خصوصاً در کشورهای اسلامی ایفا کند، مردم کشورهایی همچون هندوستان و پاکستان علی‌رغم اینکه عموماً اهل تسنن هستند اما بسیار علاقه‌مند به حضرت رضا(ع) و زیارت این مضجع نورانی هستند که باید شرایط تشرف آن‌ها تسهیل شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص زمینه‌سازی برای حضور آستان قدس رضوی در عرصه‌های بین‌المللی به‌ویژه رویدادهای فرهنگی منطقه را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: این آستان مقدس ظرفیت‌های عظیمی در حوزه‌های معرفتی، فرهنگی و هنری دارد که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌تواند در معرفی آن‌ها به دنیا نقش مؤثری داشته باشد.
تولیت آستان قدس ایجاد ارتباطات دوسویه میان ظرفیت‎های علمی و فرهنگی آستان قدس با ظرفیت‎های منطقه‌‎ای و بین‌المللی مانند تعاملات دانشگاهی، معرفی امام رضا(ع) به جهانیان با زبان هنر در تعامل با بخش‌های هنری آستان قدس و معرفی فعالان و خادمان بین‌المللی رضوی به آستان قدس را از دیگر عرصه‌هایی دانست که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‎تواند در آنها ایفای نقش کند.
در ابتدای این دیدار پیش از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سخنانی گزارشی از اقدامات این سازمان و برنامه‌های آتی مجموعه متبوع خود ارائه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.