رقابت‌های نیم فصل نخست فوتبال ایران با برگزاری دیدارهای هفته پانزدهم به پایان رسید تا سرنوشت قهرمان نیم فصل این دوره از رقابت‌ها روشن شود

خوشبختی آبی‌ها، ناکامی مشهدی‌ها

هرچند همچنان مسابقات لیگ برتر ادامه خواهد داشت و نخستین هفته دور برگشت هم چند روز دیگر برگزار می‌شود، اما به دلیل برگزاری بازی‌های تیم ملی، تعطیلات نیم فصل لیگ بیست و یکم پس از برگزاری بازی‌های هفته شانزدهم آغاز خواهد شد تا تیم‌های حاضر در رقابت‌ها برای تقویت خود و شروع دوباره رقابت‌ها تعطیلات چند روزه را آغاز کنند.

نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر نیز بلافاصله پس از پایان هفته شانزدهم آغاز خواهد شد تا دوباره شاهد داغ شدن تنور این بازار عجیب و غریب باشیم و دوباره غول‌های دولتی برای جذب ستاره‌های فوتبال ایران یا بازیکنان خارجی با هم کورس بگذارند و با ریخت‌وپاش پول‌های میلیاردی به اصطلاح تیم خود را تقویت کنند تا در پایان هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر جام را بالای سر ببرند، جامی که تیم‌های حرفه‌ای مورد تأیید کنفدراسیون فوتبال آسیا در آن حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و تنها دو تیم موفق شدند از میان ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها مجوز حرفه‌ای را بدست آورند.

 رکوردشکنی آبی‌ها پس از ۱۰ سال ناکامی

نیم‌فصل نخست فوتبال ایران با برگزاری ۱۲۰بازی در ۱۵هفته برگزار شد و به طور مجموع ۲۰۹گل در این تعداد بازی توسط تیم‌ها به ثمر رسید که آمار ۱.۷۴ گل در هر بازی را نشان می‌دهد تا ثابت شود لیگ برتر فوتبال ایران یکی از کم‌گل‌ترین لیگ‌های فوتبال جهان است.

در ۱۵ هفته گذشته، آبی‌های تهران موفق شدند بدون باخت و با ۳۵ امتیاز قهرمان نیم‌فصل شوند و رکوردی تاریخی در لیگ برتر در تاریخ این باشگاه ثبت کنند. شاگردان فرهاد مجیدی با دریافت تنها پنج گل، بهترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص دادند و با ۲۴ گل زده، بهترین خط حمله لیگ را هم در اختیار گرفتند. همچنین پرسپولیس و مس رفسنجان تا پایان نیم‌فصل نخست، دیگر تیم‌های هجومی لیگ بیست‌ویکم هستند و سپاهان و آلومینیوم اراک نیز در رده دوم و سوم بهترین خط دفاع لیگ پس از استقلال هستند.

شهرخودرو با اختلاف بدترین تیم لیگ

تیم فوتبال شهرخودرو در حال ثبت یکی از بدترین آمارهای تاریخ لیگ برتر است و در نیم‌فصل نخست نتوانست پیروزی‌ای بدست بیاورد. این تیم با کسب تنها ۴ امتیاز از ۱۵ بازی، در رده آخر جدول رده‌بندی شانس کمی برای بقا در لیگ برتر دارد. شهرخودرو در لیگ امسال هیچ‌وقت نتوانسته در یک بازی بیش از یک گل به ثمر برساند و با به ثمر رساندن تنها چهار گل، بدترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده است. این تیم همچنین در خط دفاع هم، تمام بدترین‌ها را به نام خود ثبت کرده و با دریافت ۲۳ گل، بدترین خط دفاع و تفاضل گل لیگ بیست‌ویکم را در اختیار دارد.

نساجی خشن‌ترین تیم لیگ

نساجی، سپاهان و تراکتور جزو خشن‌ترین تیم‌های لیگ هستند و لقب جوانمردترین تیم لیگ بیست‌ویکم تا پایان نیم‌فصل نخست نیز به مس رفسنجان می‌رسد که بازیکنانش تنها ۱۹ کارت زرد در ۱۵ بازی دریافت کرده‌اند. استقلال بهترین آمار را در به ثمر رساندن گل اول دارد و در ۱۰ دیدار موفق به انجام این مهم شده و این در حالی است که پرسپولیس با ۹ و سپاهان و گل‌گهر با هشت بار در رده‌های بعدی جای دارند. همچنین شهرخودرو در ۱۰ دیدار، گل نخست بازی را دریافت کرده و تراکتور با هشت بازی در رده دوم این جدول قرار دارد.

پرسپولیس موفق‌ترین در خانه

پرسپولیس با کسب ۲۰ امتیاز، بهترین آمار دیدارهای خانگی لیگ بیستم را دارد و استقلال با ۱۷ و آلومینیوم اراک و سپاهان با ۱۶ امتیاز در رده‌های بعدی هستند. در جدول بازی‌های خارج از خانه نیز استقلال با ۱۸ امتیاز صدرنشین است و سپاهان، پیکان و گل‌گهر با ۱۳ امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم این جدول قرار دارند.

آمارهای نیم فصل نخست لیگ بیست‌ویکم فوتبال به شرح زیر است:

بهترین خط حمله: استقلال(۲۴ گل)، پرسپولیس (۲۱ گل)، مس رفسنجان (۲۱ گل)

بدترین خط حمله: شهرخودرو (۴ گل)، نفت مسجدسلیمان (۶ گل)، فجر سپاسی (۶ گل)

بهترین خط دفاع:استقلال (۵ گل)، سپاهان (۶ گل)، آلومینیوم اراک (۷ گل)

بدترین خط دفاع: شهرخودرو (۲۳ گل)، تراکتور (۱۸ گل)، نفت مسجدسلیمان (۱۸ گل)

بیشترین پیروزی:استقلال با ۱۰ پیروزی

بیشترین باخت: شهرخودرو با ۱۱ باخت

کمترین پیروزی: شهرخودرو بدون پیروزی

کمترین باخت: استقلال بدون باخت

بیشترین مساوی: آلومینیوم اراک با ۹ تساوی

کمترین مساوی: سپاهان با دو مساوی

بیشترین کارت زرد: سپاهان (۳۶ کارت زرد)، استقلال (۳۵ کارت زرد)، تراکتور (۳۵ کارت زرد)، نساجی (۳۵ کارت زرد)

کمترین کارت زرد: مس رفسنجان (۱۹ کارت زرد)، هوادار (۲۲ کارت زرد)

بیشترین کارت قرمز: شهرخودرو با چهار کارت قرمز

کمترین کارت قرمز: استقلال، پرسپولیس، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان، ذوب‌آهن، فجرسپاسی و نفت مسجدسلیمان بدون کارت قرمز

بیشترین خطای مرتکب شده: استقلال با میانگین ۱۹.۹ خطا در هر بازی

کمترین خطای مرتکب‌شده: فجرسپاسی با میانگین ۱۱.۹ خطا در هر بازی

بیشترین خطای متحمل شده: فجرسپاسی با میانگین ۱۸.۳ خطا در هر بازی

کمترین خطای متحمل شده: استقلال با میانگین ۱۲.۱ خطا در هر بازی

بیشترین کلین‌شیت:استقلال (۱۱ کلین‌شیت)، سپاهان (۱۰ کلین‌شیت)، آلومینیوم اراک (۱۰ کلین‌شیت)

کمترین کلین‌شیت: شهرخودرو با دو کلین‌شیت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.