۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 784055

رگلاتور چیست؟

رپرتاژ آگهی

رگلاتور یک دستگاه کنترلی است که با قطع جریان گاز یا مایع در زمان رسیدن به فشار تعیین شده، فشار معینی از یک سیستم را حفظ می کند. تنظیم کننده های فشار در انواع و پیکربندی های مختلفی وجود دارند و کنترل را در کاربردهای مختلف در فرآوری نفت و گاز فراهم می کنند.

رگلاتور چیست؟

همه تنظیم کننده های فشار تحت دو دسته اصلی قرار می گیرند. مستقیم یا پایلوت.

تفاوت های رگلاتور مستقیم و پایلوت چیست؟

رگلاتور با کارکرد مستقیم که به آن رگلاتور خودکار نیز گفته می شود، ساده ترین نوع رگلاتور است. در رگلاتوری که مستقیماً کار می کند، تنظیمات به جای یک پایلوت متصل، بر روی خود رگلاتور انجام می شود. اجزای ضروری که یک رگلاتور با عملکرد مستقیم را تشکیل می دهند، یک دوشاخه و صندلی، یک دیافراگم و یک فنر هستند. این رگلاتورها مستقیماً به تغییرات فشار خروجی پاسخ می دهند و جریان به نقطه تنظیم فشار متصل می شود. فشار پایین دست با نیروی فنر مقابله می کند که موقعیت دوشاخه را تعیین می کند. موقعیت دوشاخه در یک رگلاتور مستقیماً تحت تأثیر هرگونه تغییر در فشار خروجی قرار می گیرد. یک رگلاتور یا شیر کنترلی که توسط پایلوت کار می‌ کند، دارای طراحی مشابه و اجزای مشابه یک رگلاتور مستقیم با اضافه کردن یک پیلوت متصل است. رگلاتوری که به صورت پایلوت کار می کند، به تغییرات شرایط واکنش بیشتری نشان می دهد. تفاوت دیگر در طراحی رگلاتوری که توسط پیلوت کار می کند، خط حسگر خارجی است. این خط حسی به لوله‌ کشی در پایین‌ دست متصل است که امکان خواندن دقیق‌ تر فشار خروجی را فراهم می ‌کند. به طور کلی، پیلوت رگلاتور را قادر می سازد تا کنترل موثرتری بر فشار ارائه دهد. رگلاتورهای پیلوت در کاربردهایی که سرعت جریان بالایی دارند ترجیح داده می شوند.

رگلاتور گاز چیست؟

رگلاتور گاز یک وسیله فنری، وزن مرده یا متعادل کننده فشار است که فشار گاز را بر روی یک خط تغذیه حفظ می کند. این وسیله باید جریان گاز از طریق رگلاتور را با تقاضای گازی که روی سیستم قرار می گیرد مطابقت دهد. در عین حال، رگولاتور باید فشار سیستم را در محدوده های قابل قبول خاصی حفظ کند.

فلومتر چه کاری انجام می دهد؟

فلومتر یک دستگاه اندازه گیری دبی است که برای تعیین جرم خطی یا غیرخطی و جریان حجمی مایع یا گاز استفاده می شود. اسامی بسیاری از فلومترها شامل دبی سنج، نشانگر جریان، مایع سنج و سنسور دبی می باشد. نحوه نامگذاری آنها بستگی به کاربرد صنعتی آنها دارد. هدف آنها بهبود دقت و وضوح اندازه گیری سیال است. آنها یک سرمایه گذاری عالی برای بهبود کارایی هستند، نگهداری کمی دارند، استفاده از آنها آسان است و همه کاره و بادوام هستند. فلومترها می توانند حجم یک ماده، سرعت یا جرم آن را اندازه گیری کنند. با استفاده از محاسبات مختلف، جریان جرم، فشار مطلق، فشار دیفرانسیل، ویسکوزیته و دما را گزارش می کنند. جریان مایع برابر است با مساحت و سرعت جریان. جرم با استفاده از فرمول ṁ = Q ضرب ρ محاسبه می شود، که در آن Q برابر نرخ جریان و ρ برابر با چگالی است. با جرم، نگرانی اصلی گازها، واکنش های شیمیایی و احتراق است.

کاربردهای فلومتر

یکی از ملاحظات در مورد استفاده از فلومتر، نوع دبی است که می تواند کانال باز یا بسته باشد. کانال باز زمانی است که جریان رو به اتمسفر باز است و کانال بسته زمانی است که جریان در یک لوله است. چندین ویژگی وجود دارد که باید هنگام تعیین اثربخشی یک فلومتر ارزیابی شود. نظارت از راه دور، انواع داده ها و تعداد دفعات جمع آوری از این عوامل هستند. در زیر شرحی از کاربردهای فلومتر ارائه شده است. ویژگی های سیال و جریان آن و چیزهایی که یک فلومتر اندازه می گیرد عبارتند از فشار، دما، چگالی، ویسکوزیته و فشار بخار که به صورت یک عدد نمایش داده می شود. عملکرد اصلی دبی سنج ها نظارت بر شرایط ایمنی مانند سمیت، حباب ها، وجود مواد ساینده و کیفیت انتقال است. محدوده فشار هر جرمی برای حرکت به نیرو نیاز دارد که بخشی از قانون دوم حرکت نیوتن است. در مورد سیالات، در یک لوله محصور، نیرویی که برای حرکت مایع اعمال می شود فشار است. چگالی مایع مقدار فشار لازم را تعیین می کند که نشان دهنده سرعت جریان است. هنگامی که یک فلومتر در حال اندازه گیری چگالی و فشار است، از آن داده ها برای محاسبه دبی استفاده می کند. محدوده دما از نظر فلومترها، اندازه ‌گیری دما به اندازه ‌گیری جریان حرارتی گفته می ‌شود که انتقال حرارت را زمانی که گاز از یک سطح عبور می ‌کند اندازه‌ گیری می ‌کند. یک سنسور دما اندازه گیری دمای مایعات یا گازها را فراهم می کند، در حالی که یک سنسور جریان گرم میزان انتقال حرارت جریان مواد را اندازه گیری می کند.

مجموعه ای شاپ صنعت با بهره گیری از تجارب و سابقه کاری خود در زمینه تامین انواع رگلاتور و فلومتر می تواند پاسخی برای نیازهای شما در زمینه های صنعتی و تولیدی باشد. تضمین کیفیت و قیمت های رقابتی وجه تمایز این مجموعه با دیگر رقباست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.