نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت جلوی استخدام‌های بی‌ضابطه در دستگاه‌های دولتی و عمومی را می‌گیرد و با متخلفین از اجرای قانون در این باره حداقل به ۳ تا ۶ ماه حبس محکوم می‌شوند.

 طرح ساماندهی کارکنان دولت جلوی استخدام‌های بی‌ضابطه را می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مشکلات موجود در بحث استخدام‌ها گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت جلوی استخدام‌های بی‌ضابطه و ناعادلانه را می‌گیرد و برای متخلفین از قانون در این طرح حداقل ۳ تا ۶ ماه حبس در نظر گرفته شده است.

وی افزود:‌ در حال حاضر ۲۷ نوع قرارداد کاری داریم که وجود قوانین موازی در حوزه جذب و وجود این حجم از قراردادهای کاری زمینه‌ساز سواستفاده‌ها در حوزه جذب نیرو است.

نائب رئیس کمیسیون  اجتماعی مجلس اظهار داشت:‌ طبق طرح ساماندهی کارکنان دولت در مشاغلی که پایه‌دار هستند نیروها پس از تمدید قرارداد تا سقف ۵ سال به صورت رسمی تبدیل وضعیت می‌شوند و جذب نیروی جدید تنها از طریق آزمون میسر خواهد بود.

بابایی خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که رهبر معظم انقلاب خطاب به مجلس یازدهم بر آن تأکید داشتند بحث عدالت بود که این عدالت باید در بحث استخدام‌ها اجرایی شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: طرح ساماندهی کارکنان دولت برای مدیران و متخلف در جذب نیرو در دستگاه‌های دولتی مجازات در نظر گرفته همانطور که گفتم حداقل آن ۳ تا ۶ ماه حبس است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.