قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه نوزدهم ژانویه ۲۰۲۲ (بیست و نهم دی ماه ۱۴۰۰)

مروری بر صفحه اول مطبوعات جهان (چهارشنبه ۲۹ دی) + عکس

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به تفاوت های عجیب در ایستگاه های متروی این شهر به دلیل سیاست های متفاوت شرکت ها پرداخته است. به عنوان مثال در ایستگاه کویینز، در ساعات شلوغی روز میزان حضور مردم هیچ تفاوتی با دوران قبل از کرونا ندارد چون شرکت های این ناحیه معمولا خواستار حضور کارکنان خود در سر کار هستند، اما در محله منهتن به دلیل قانون دورکاری شرکت ها، پرنده پر نمی زند. این روزنامه همچنین در گزارشی از تایوان، ادعا کرده مردم این کشور متمایل به تفکرات دموکراتیک غربی و دور از چین بوده و تلاش دارند هویت خود به عنوان یک تایوانی و نه یک چینی اعلام کنند.

لس آنجلس تایمز

روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی به اوج گیری چشمگیر مبتلایان به سویه اومیکرون در این شهر پرداخته است. این روزنامه همچنین با توجه به سوانح اخیری که برای خودروهای خودران شرکت تسلا اتفاق افتاده است، در مقاله ای می خواهد به این سوال پاسخ دهد که وقتی یک خودروی خودکار باعث مرگ راننده خود و یا راننده خودروی دیگر و حتی یک عابر پیاده می شود، باید برای پیدا کردن مقصر به سراغ چه کسی رفت؟ اتفاقاتی که پلیس آمریکا را در چند وقت اخیر سردرگم کرده است. لس آنجلس تایمز همچنین در گزارشی به انتخاب اولین رئیس زن تاریخ سازمان آتش نشانی لس آنجلس پرداخته است.

واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست پرونده اصلی خود را به مصاحبه اختصاصی با ۴ زن افغانستانی در میان حکمرانی طالبان بر این کشور اختصاص داده است. این روزنامه می گوید می توان از صحبت های مختلف این زنان که در مورد تفاوت هایی که زندگیشان در این چند وقت به وجود آمده، به درک درستی از وضعیت زنان در دوران حکمرانی طالبان در افغانستان دست پیدا کرد. واشنگتن پست همچنین در گزارشی حمله روسیه به اوکراین را قریب الوقوع دانسته و از امیدها به نتیجه رسیدن مذاکرات مقامات روسیه و آمریکا برای جلوگیری از آن می گوید.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت با نقل قولی از نخست وزیر این کشور، به تمسخر بوریس جانسون پرداخته است. این روزنامه با نقل قول از جانسون که اعلام کرده «کسی به من نگفته بود که گرفتن مهمانی بر خلاف قوانین است» معتقد است گفتن چنین صحبتی از کسی که خود قوانین را وضع می کند شوکه کننده است. ایندیپندنت همچنین در مقاله ای می گوید با توجه به کاهشی بودن مبتلایان به کرونا در بریتانیا، می توان امیدوار بود که پلن ب این کشور برای برقراری محدودیت ها لازم به اجرا نباشد.

تایمز

روزنامه تایمز در گزارشی به جلسات مکرر حزب محافظه کار بریتانیا برای برکناری احتمالی بوریس جانسون نخست وزیر از سمت خود خبر می دهد. جانسون که به خاطر حواشی مختلف زیر فشار انتقادات قرار گرفته، بعد از برگزاری مهمانی با جمعیت بالا در میان نگرانی ها پیرامون گسترش ویروس کرونا، اکنون در لبه پرتگاه برکناری قرار گرفته است. این روزنامه همچنین در گزارشی می گوید بسیاری از محدودیت های کرونایی در بریتانیا لغو خواهد شد اما همچنان زدن ماسک در بسیاری از مکان ها الزامی باقی خواهد ماند.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز همانگونه که پیش بینی می شد مطلب اصلی خود را به خرید شوکه کننده شرکت بازی سازی اکتیویژن توسط مایکروسافت اختصاص داده است. این روزنامه می گوید این خرید ۷۵ میلیارد دلاری، مایکروسافت را به بزرگترین شرکت بازیسازی جهان بدل خواهد کرد و این شرکت قصد دارد به وسیله آن در حوزه فناوری «جهان متا» شرکت های رقیب مانند فیسبوک را شکست دهد. فایننشیال تایمز همچنین در مقاله ای به سقوط ارزش میانگین درآمد شاغلین در مقایسه با میزان تورم پرداخته است.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین گزارش اصلی خود را به برنامه های جدید دولت این کشور برای مبارزه با فساد سیاسی در بدنه دولت اختصاص داده است. بر همین اساس گروهی با عنوان ضد فساد مشغول به کار هستند تا در آستانه جلسه مهم حزب حاکم چین از وجود هرگونه فساد احتمالی خیال خود را راحت کنند. گلوبال تایمز همچنین خبر از آغاز مانور برگزاری مسابقات المپیک زمستانی پکن پشت درهای بسته می دهد.

هندو

روزنامه هندو چاپ هند دز گرازشی به پیشرفت این کشور در مبارزه با گرسنگی پرداخته است. قحطی و مرگ بر اثر گرسنگی در چندین سال گذشته همیشه یکی از معضلات مناطق محروم کشور هند بوده که به گفته مرکز مبارزه با آن، اکنون عامل گرسنگی برای مرگ هیچ فردی در هند ثبت نشده است. هندو همچنین به انفجار در یک کشتی جنگی هندی پرداخته است که منجر به کشته شدن سه عضو نیروی دریایی این کشور شده است.

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل در گزارشی به جاسوسی پلیس این رژیم از مردم و گوشی های همراه آن ها پرداخته است. این روزنامه می گوید نیروی پلیس با استفاده از یک باج افزار به گوشی های هوشمند بسیاری از افراد از جمله رهبران مخالف نتانیاهو نفوذ کرده و از آن ها جاسوسی می کرده است. جروزالم پست همچنین از حضور چندین دانشمند یهودی در مصر برای ثابت کردن علمی جریان مهاجرت قوم بنی اسرائیل از این کشور به کنعان خبر می دهد.

ژاپن تایمز

روزنامه ژاپن تایمز در گزارشی به بررسی جزئیات فوران آتش فشان اخیر در زیر اقیانوس در نزدیکی جزیره تونگا پرداخته است. بر اساس این گزارش، شکل وقوع این سونامی برای بسیاری از دانشمندان غافلگیر کننده بوده که باعث شد در واکنش به آن و اخطار برای احتمال وقوع سونامی تاخیر بسیار زیادی داشته باشند. این روزنامه همچنین به امکان جمع آوری بسته های تست کرونای سریع از فروشگاه های ژاپن به دلیل آنچه احتمال دقیق نبودن آن ها اعلام شده خبر می دهد.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.