سخنگوی ناجا گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی، سالانه ۴۵۰۰ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

مرگ سالانه ۴۵۰۰ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور

به گزارش خبرگزاری قدس آنلاین، سردار مهدی حاجیان، سخنگوی ناجا در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی اعتیاد در جهان گفت: بر اساس آمارهای دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل ۲۷۰ میلیون نفر در جهان اعتیاد به مواد مخدر دارند.

وی با بیان اینکه در ایران حدود ۴ میلیون معتاد داریم، بیان کرد: آمارها در کل جهان نشان می‌دهد، سالانه بیش از ۱۶۶ هزار نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

معاون اجتماعی_فرهنگی فرماندهی ناجا گفت: بر اساس اعلام پزشکی قانونی سالیانه ۴ هزار و ۵۰۰ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند که بعد از تصادف رانندگی بیشترین آمار فوتی‌ها را به خود اختصاص داده است.

سردار حاجیان افزود: مسئول ارائه آمار رسمی تعداد معتادان متجاهر سازمان بهزیستی و شهرداری است.

معاون اجتماعی_فرهنگی فرماندهی ناجا گفت: نیروی انتظامی آمادگی را دارد، در صورت همکاری نهادهای مسئول، طی یک ماه تمام معتادان متجاهر سراسر کشور را جمع آوری کند.

وی بیان کرد: ۱۳ درصد از معتادان متجاهر در کمپ‌ها موانع پذیرش دارند و دارای بیماری‌هایی از جمله هپاتیت، ایدز و زخم‌های باز هستند.

سردار حاجیان گفت: در روزهای اخیر تعداد بسیاری از معتادان متجاهر در تهران جمع‌آوری شده‌اند، ولی متأسفانه زیرساخت‌ها فراهم نیست.

منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.