معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۹۲.۵ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال دُز اول و ۷۵ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و ۹۲ درصد فرهنگیان و معلمان دُز اول و ۸۶ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

چند درصد دانش‌آموزان و فرهنگیان واکسن کرونا تزریق کردند؟/ آمادگی مدارس برای حضور دانش‌آموزان

به گزارش قدس آنلاین، صادق ستاری‌فر معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درخصوص برنامه آموزش و پرورش برای آموزش‌های حضوری، اظهار کرد: اصل بر آموزش حضوری است و آموزش‌های مجازی صرفا باید به عنوان مکمل مورد توجه باشند؛ متأسفانه اپیدمی کرونا و دور بودن دانش‌آموزان از آموزش‌های حضوری باعث تبعاتی شده است و شاهد افت تحصیلی ۵۰ تا ۶۰ درصدی دانش‌آموزان به ویژه در مقطع دبستان هستیم.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا، جمع‌پذیری، اجتماعی پذیری و تحرک دانش‌آموزان دچار اشکال شده است، افزود: از طرفی در آموزش مجازی چالش‌های جدی داریم یعنی تعدادی از دانش‌آموزان ما امکان دسترسی به آموزش مجازی را ندارند. ضمن اینکه حضور در فضای مجازی تبعاتی دارد و چاره‌ای نداریم که به سمت آموزش حضوری حرکت کنیم.

برنامه آموزش و پرورش، آموزش حضوری از نیم‌سال دوم امسال است

ستاری‌فر با بیان اینکه تمام مدارس روستایی و شهری کم جمعیت از آموزش حضوری استفاده می‌کنند، گفت: در مناطق شهری، آموزش حضوری و مجازی به صورت ترکیبی دنبال می‌شود و تمام آزمون‌های نیمسال اول، در دوره‌های اول و دوم موسطه به صورت حضوری برگزار شد.

وی ادامه داد: برنامه آموزش و پرورش این است که در شروع نیمسال دوم، آموزش‌ها را به سمت آموزش حضوری ببرد و تلاش ما این است که با ساماندهی سرویس مدارس و تکمیل واکسیناسیون و همینطور با مدیریت تراکم کلاسی در کلانشهرها به ویژه در شهر تهران برویم بتوانیم میزبان دانش‌آموزان در مدارس باشیم.

نیاز اساسی است که آموزش حضوری تمام ساحتی دنبال شود

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش به دنبال جذاب‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌هاست، گفت: دانش‌آموزان دو سال از مدارس دور بودند و باید انگیزه و رغبت حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها را ایجاد کنیم و به سمت تشویق دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌ها برویم.

وی اضافه کرد: نیاز اساسی است که آموزش حضوری تمام ساحتی دنبال شود و آمادگی داریم با رعایت پروتکل‌ها و با توجه به مصوبه ستاد کرونا که ۲۶ دی ماه ابلاغ شد مبنی بر اینکه آموزش‌ها حضوری باشد، میزبان حضور ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان در مناطق مختلف کشور باشیم.

بر اساس مصوبه ستاد کرونا در ۲۶ دی ماه، تمام کادر مدیران و معلمان در مدارس حضور دارند

ستاری‌فر با تأکید بر اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونا در ۲۶ دی ماه، تمام کادر مدیران و معلمان در مدارس حضور دارند، گفت: تأکید شده است که رعایت فاصله اجتماعی مدنظر باشد و استفاده از ماسک و تهویه مدارس به خوبی انجام شود.

وی به چالش سرویس‌ مدارس اشاره کرد و افزود: در تلاشیم که در کلانشهرها بتوانیم بحث تسهیل حضور دانش‌آموزان را برنامه‌ریزی کنیم. ضمن اینکه موضوع جذاب سازی فعالیت‌ها و استفاده از ابزار ورزش و برگزاری جشنواره‌های متعددی در مدارس، در دستور کار است.

آمار واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به آخرین آمار واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان اشاره کرد و بیان داشت: ۹۲.۵ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال دُز اول واکسن کرونا را زدند و ۷۵ درصد دُز دوم دریافت کردند؛ ۹۲ درصد فرهنگیان و معلمان دُز اول و ۸۶ درصد دُز دوم را دریافت کردند؛  تلاش می‌کنیم با همکاری همکاران خوب در وزارت بهداشت به سمت تکمیل واکسیناسیون و پروتکل‌هایی که باید در مدارس رعایت شود، حرکت کنیم.

وی با اشاره به کنترل موضوع تهویه در مناطق سردسیر، گفت: از همکاری استانداران تشکر کنیم به عنوان مثال استانداری همدان همکاری خوبی داشته است و استانداری تهران تقبل کرده است که بخشی از تهویه کلاس‌ها را پشتیبانی مالی کند و انتظار هست که سایر استان‌ها نیز کمک کنند.

ستاری‌فر اضافه کرد: هفته گذشته بخشنامه‌ای را صادر کردیم که تمام کادر آموزشی و مدیریتی در مدارس حضور داشته باشند و آمادگی میزبانی ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان را داریم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.