رم برای دومین بار از سال ۲۰۱۱، میزبان سیزدهمین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی جهان خواهد بود؛ رقابتی که با جایزه ۵۰۰ هزاردلاری برگزار می‌شود.

دومین میزبانی رم از والیبال ساحلی قهرمانی جهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فدراسیون والیبال، تابستان سال آینده، تیم‌های برتر والیبال ساحلی زنان و مردان جهان در رم به مصاف هم می‌روند تا شانس خود را برای کسب عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ و در سیزدهمین دوره این رقابت‌ها امتحان کنند. مسابقاتی که از ۱۷ تا ۲۹ خردادماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

۹۶ تیم در رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی جهان سال ۲۰۲۲ حاضر خواهند بود که از هر گروه زنان و مردان ۴۸ تیم شرکت می‌کنند. تیم‌ها به این صورت انتخاب می‌شوند که ۲۳ تیم برتر رنکینگ فدراسیون جهانی به‌صورت مستقیم راهی رقابت‌های قهرمانی جهان خواهند شد. ۳ تیم از طریق سهمیه وایلدکارت فدراسیون جهانی، ۲ تیم از کشور میزبان و ۲۰ تیم نیز از طریق کسب سهمیه قاره‌ای (۵ قاره) امکان حضور در مسابقات را خواهند داشت.

برزیل با کسب ۱۲ عنوان قهرمانی، پرافتخارترین کشور حاضر در ادوار گذشته مسابقات است. تیم مردان والیبال ساحلی ایران در آخرین دوره مسابقات که سال ۲۰۱۹ به میزبانی هامبورگ برگزار شد، به رتبه هفدهمی مشترک رسید. ایران در سال ۲۰۱۷ نیز در مسابقات حاضر شد اما با حذف در مرحله گروهی به رتبه سی‌وسوم اکتفا کرد.

در دوره گذشته این رقابت‌ها روسیه روی سکوی قهرمانی رفت، آلمان به نایب قهرمانی رسید و نروژ و آمریکا هم به ترتیب سوم و چهارم شدند.

مسابقات قهرمانی جهان به دلیل شیوع کرونا در سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد و رقابت‌های سال ۲۰۲۲، سومین دوره‌ای است که تیم ملی والیبال ساحلی ایران به شرط موفقیت در کسب سهمیه، شانس حضور خواهد داشت.

این رویداد معتبر به‌عنوان بخشی از توافق مشترک بین فدراسیون جهانی، کمیته ملی المپیک ایتالیا و فدراسیون والیبال این کشور برگزار می‌شود.

مسابقات در استادیوم معروف فورو ایتالیاکو که پیش‌تر میزبان مسابقات جهانی والیبال ساحلی در سال ۲۰۱۱ بوده، برگزار خواهد شد.

این استادیوم، میزبان فینال‌های تماشایی تور جهانی والیبال ساحلی FIVB در سال ۲۰۱۹ هم بوده؛ رویدادهایی که بیش از ۳۶ میلیون بازدیدکننده در رسانه‌های اجتماعی داشت و در بیش از ۷۰ کشور به‌طور زنده پخش شد.

در فصل جدید مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ اما شاهد بازگشت بسیاری از قوی‌ترین تیم‌ها خواهیم بود؛ از جمله وایکینگ‌های ساحلی نروژی آن درس مول و کریستین سوروم که در المپیک توکیو ۲۰۲۰ و فینال‌های تور جهانی والیبال ساحلی FIVB در سال ۲۰۲۱ موفق به کسب دو عنوان برتر در والیبال ساحلی مردان شدند.

همچنین شریف یونس و احمد تیجان ملی‌پوشان ساحلی قطر، دارنده رنکینگ یک دنیا و مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز بدون شک در جریان این رقابت‌ها برای کسب نخستین سکوی قهرمانی جهان برای کشورشان در رم تلاش مضاعفی خواهند داشت.

سیزدهمین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی جهان با جایزه ۵۰۰ هزاردلاری برای هر گروه مردان و زنان برگزار خواهد شد که سهم تیم‌های اول تا چهارم به ترتیب ۶۰، ۴۵، ۳۵ و ۲۸ هزار دلار خواهد بود و ۳۳۲ هزار دلار نیز به دیگر تیم‌های شرکت کننده بر اساس رتبه کسب شده پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.