مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا، با اشاره به سپری شدن نیم فصل رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران گفت: استقلال روند خوبی را در نیم فصل اول داشته و اگر با همین روند به کار خود ادامه دهد یکی از شانس های قهرمانی است.

اقبالی: استقلال شانس قهرمانی است/ در جام جهانی باید به فکر خط دفاعی و میانی باشیم

به گزارش قدس آنلاین، مسعود اقبالی اظهار کرد:  اگر یک تیم بخواهد موفق باشد باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار دهد، ‌ از جمله آن می توان به برنامه ریزی، ‌ استراتژی های هدفمند، سیستم، ‌ سبک بازی و جذب مهره های مورد نیاز، اشاره کرد. در نیم فصل اول برخی از تیم ها نشان دادند این ظرفیت را ندارند و از همان ابتدا بین آنها و سایر تیم های مدعی فاصله افتاد. برخی تیم ها نیز به دلایل مختلفی از جمله مسایل مالی و  مدیریتی در انتهای جدول هستند که بعید می دانم در نیم فصل دوم هم بتوانند خودشان را از این شرایط خارج کنند.

وی ادامه داد: در این میان تیم هایی هم بودند که به واسطه زیرساخت های بهتر نسبت به سایر تیم ها، وضعیت متفاوتی را تجربه کردند. این تیم ها از نظر سخت افزاری و نرم افزای بهتر بودند و همین مساله کافی بود تا خودشان را از دیگران متمایز کنند. در نیم فصل اول تیم هایی مانند گل گهر، مس رفسنجان، استقلال، ‌پرسپولیس، ‌آلومینیوم اراک و سپاهان را خوب دیدم و هر چه از لیگ گذشت این تیم ها هم بهتر شدند.

کارشناس فوتبال یادآور شد:‌ به نظرم اگر این تیم ها بتوانند همین مسیر را در نیم فصل دوم ادامه دهند و درگیر اتفاقات فوتبالی نشوند شانس قهرمانی دارند. مسایلی مانند تغییر مدیریت، ‌ مصدومیت هایی که ایجاد می شود، اخطار ها و اخراج ها و ... عواملی هستند که احتمال دارد سرعت رو به جلوی یک تیم را بگیرد. در مورد استقلال باید بگویم آبی پوشان نیم فصل اول را خوب سپری کردند، بازیکنان خارجی که به تیم اضافه شدند توانستند خودشان را با سایرین منطبق کرده و در نظم تیمی قرار بگیرند. در خط دفاعی هم شاهد عملکرد قابل قبول مدافعان بودیم و اگر فرهاد بتواند همین مسیر را ادامه دهد شانس بالایی برای قهرمانی و کسب عنوان نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران دارد.

اقبالی یادآور شد:‌ در مورد پرسپولیس هم باید بگویم این تیم نوساناتی داشته اما در کل عملکرد رضایت بخشی داشته است. تیم های مس و آلومینیوم اراک هم از جمله تیم هایی بودند که با بازی های خوب خود سطح کیفی لیگ را افزایش دادند. سپاهان در یک مدار سینوسی حرکت کرده و روزی خوب و روزی دیگر بد بازی کرده است. هر چند من فکر می کردم سپاهان با آن شرایطی که دارد حتما شانس اول قهرمانی است و می تواند در نیم فصل اول فاصله اش را با سایر تیم ها زیاد کند اما فعلا استقلال صدرنشین است و باید دید در ادامه راه چه اتفاقاتی روی می دهد.

مدرس فیفا در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در راه جام جهانی قطر گفت: در مورد تیم ملی فوتبال ایران باید به این نکته تاکید داشت که ما دیدارهایی را پیش رو داریم که باید همه آنها را جدی بگیریم. اگر در بازی اول خودمان برابر عراق، بتوانیم یک امتیاز هم بگیریم راهی جام جهانی می شویم اما یک نکته مهم را نباید فراموش کرد. الان دیگر مثل سابق نیست که تیمی با کلی مشقت به جام جهانی برود چرا که هم سهمیه های قاره آسیا نسبت به قدیم بیشتر شده و هم صعود یک تیم به گروهی که در آن قرار گرفته بستگی دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.